Den ser väldigt stabil ut. Heter Artero Z9 Trimbord Air-lift runt - 63 cm diameter - svart

Tror jag, tyvärr, måste prioritera att den är höj och sänkbar. Har inte hittat något ihopfällbart bord som jag gillar. De som ser tillräcklig stabila ut är för otympliga och tunga för att förvara i garderoben.
Men hur vet du det? Det stämmer inte. Jag skulle säga att de allra flesta, ”vanliga” hopfällbara trimbord går utmärkt bra att förvara in garderoben. Till och med mitt lite väl tunga Tholo (som en fullvuxen person utan problem kunde hoppa på - utan överdrift) gick att ha i garderoben.

Om tanken är att trimbordet först och främst ska vara något att duscha hunden på tror jag du bör tänka om. Trimbord är inte gjorda för att sköljas över med vatten regelbundet. Trädelar sväller, metalldelar rostar och beroende hur höj- och sänkfunktionen är konstruerad kan den påverkas. Då är det bättre att göra som @Daff föreslår och skaffa ett hundbad. Jag har en badbalja som är för barn. Den går att plocka isär så att benen kan ställas undan för sig och baljan för sig precis som den på bilden. Det finns ”avlopp” i botten som vattnet rinner ut igenom och jag har det öppet hela tiden. Man skulle även kunna borra fler hål, men det är jag för lat för (+att jag ibland använder baljan som annat).

För övrigt håller jag med om allt @Gnist skriver.
 
Men hur vet du det? Det stämmer inte. Jag skulle säga att de allra flesta, ”vanliga” hopfällbara trimbord går utmärkt bra att förvara in garderoben. Till och med mitt lite väl tunga Tholo (som en fullvuxen person utan problem kunde hoppa på - utan överdrift) gick att ha i garderoben.

Om tanken är att trimbordet först och främst ska vara något att duscha hunden på tror jag du bör tänka om. Trimbord är inte gjorda för att sköljas över med vatten regelbundet. Trädelar sväller, metalldelar rostar och beroende hur höj- och sänkfunktionen är konstruerad kan den påverkas. Då är det bättre att göra som @Daff föreslår och skaffa ett hundbad. Jag har en badbalja som är för barn. Den går att plocka isär så att benen kan ställas undan för sig och baljan för sig precis som den på bilden. Det finns ”avlopp” i botten som vattnet rinner ut igenom och jag har det öppet hela tiden. Man skulle även kunna borra fler hål, men det är jag för lat för (+att jag ibland använder baljan som annat).

För övrigt håller jag med om allt @Gnist skriver.
Börjar inse att jag inte kan ha samma bord.
Pratade med återförsäljare och hon sa att bordet inte tål vatten. Hon rekommenderade ett badkar som ser helt perfekt ut … förutom att det är för stort.

Jag har med andra ord hittat det perfekta trimbordet och det perfekta badkaret, men har inte plats hemma … jag får väl bygga ut…

Jag har väl ändå landat i att inte köpa något nu, utan avvakta tills hunden är hemma och då se vad vi egentligen behöver.

Om jag möblerar om lite har jag en garderob där jag kan ha ett ihopfällbart trimbord och ett ihopfällbart badkar. Dessa får inte vara tunga, utan lätta och smidiga.
Jag får se vad jag hittar.
Ska också undersöka vilken höjd på trimbord jag vill ha och sedan hitta ett ihopfällbart som motsvarar den höjden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp