Tröjor med luva

Roxanna

Trådstartare
Är på jakt efter fler tjocktröjor att ha till ridningen, men är förvånad över bristen på tröjor utan luvor hos alla kända märken. På min ridskola får vi inte ha luva på grund utav säkerhetsrisken. Har köpt en fleece från pikeur, och fleece utan luva finns det gott om, men vill ha något annat än fleece också :)

Kalla mig fjantig men jag vill gärna köpa även tröjorna från hästsports märken. Värdesätter kvalitén!

Några tips? Hur gör ni med tjocktröjor?
 
Jo som sagt det finns bra utbud av fleece, men skulle vilja ha något annat material också! :)
 
Stickat blir lätt för varmt tycker jag :P får helt enkelt hålla lite koll framöver, kanske dyker något upp :) luva är förbjudet där jag rider.
 
Är på jakt efter fler tjocktröjor att ha till ridningen, men är förvånad över bristen på tröjor utan luvor hos alla kända märken. På min ridskola får vi inte ha luva på grund utav säkerhetsrisken. Har köpt en fleece från pikeur, och fleece utan luva finns det gott om, men vill ha något annat än fleece också :)

Kalla mig fjantig men jag vill gärna köpa även tröjorna från hästsports märken. Värdesätter kvalitén!

Några tips? Hur gör ni med tjocktröjor?


Finns flera på exempelvis horze.se
 
Jag använder collegetröjor, oftast köpta i sportaffär, eller långärmade pikétröjor. I hästaffärer brukar jag mest köpa pullovers, tycker att många tjocktröjor från "hästmärken" är alldeles för dyra eller så har de huva precis som ts konstaterat och det gillar jag inte, tycker det är klumpigt i stallet.
 
Jag har en tröja från HV polo som inte har luva och vet att de har gjort fler utan. Tror faktiskt de mest gör tröjor utan huva när jag tänker efter. Jacson har även haft utan huva. Jag tror du får kolla runt lite i olika affärer och på internet. Det ska finnas något.
 
Finns flera olika modeller utan luva på hööks, horze och liknande. Snygga med krage, som inte är i fleece utan i sweatshirtmaterial, funktionsmaterial eller liknande. Ofta med dragkedja och lite dressade. För ett par-tre år sedan var det dock lögn att hitta utan luva, men nu så finns det!
 
vill du ha med dragkedja?

Jag köpte två tröjor på rea på gina tricot. sweatshirts med lång ärm och rund halsringning. Lite snävare passform så de funkar för ridning, men inte lika figursydda som tröjor med dragkedjor normalt är
 
Jag fick en jättehärlig ullkofta, tunn och smidig i julklapp. Från Hööks - min är grå men den fanns även i rött. Tycker ull är helt outstanding som material - både vintertid och på sommaren! Ingen huva!
 
Är på jakt efter fler tjocktröjor att ha till ridningen, men är förvånad över bristen på tröjor utan luvor hos alla kända märken. På min ridskola får vi inte ha luva på grund utav säkerhetsrisken. Har köpt en fleece från pikeur, och fleece utan luva finns det gott om, men vill ha något annat än fleece också :)

Kalla mig fjantig men jag vill gärna köpa även tröjorna från hästsports märken. Värdesätter kvalitén!

Några tips? Hur gör ni med tjocktröjor?

Jag viker alltid ner luvan rejält och dra upp dragkedjan så luvan inte kan hoppa upp.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 033
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 338
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 196
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 822
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp