Trögt hästspel

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Bettan_G
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 279
B

Bettan_G

Jag har ett hästspel på min data (My pony stables 2), som går relativt snabbt för det mesta. Men så fort jag ska "rida ut" eller liknande så laggar spelet ihop och spelet går hur trögt som helst. Men så fort jag är "i stallet" på går det som vanligt igen. Vad är felet?

Sv: Trögt hästspel

Det krävs kanske mer grafik när man är ute och rör sig i spelet, än när man är i stallet?

Prova att sänka upplösningen.

Eller skaffa en bättre dator :angel::cool:

Hoppas det ordnar sig!
Vet hur det är.

Men min dator är typ inte ens ett halvår gammal (bärbar).

Ska prova sänka upplösningen ;) om det går

Det beror ju inte på hur gammal datorn är, det beror helt och hållet hur mkt ditt grafikkort klarar av att ta.

Bättre sa jag, inte nyare :D

Som enjoyable skrev, så handlar det ju om grafiken.

Bärbara datorer har ofta sämre grafikprestanda än var stationära har. Men det är inte alls säkert att det är prestandan som är för dålig. Det kan lika gärna vara några inställningar som är fel, eller fel på drivrutinerna till grafikkortet.

Svarar till typ alla: Hur kollar man om grafik kortet fungerar korrekt? :p

Svarar till typ alla: Hur kollar man om grafik kortet fungerar korrekt? :p

Grafikkortet kanske fungerar hur bra som helst. Men det klarar inte av det som ditt spel kräver. läs på spelasken. Där står vilka minimikrav ditt spel har på din dator.... sedan får du kolla upp med manualen till datorn. Kom ihåg dock att det är just minimikrav....

Min kompis har ett likadant och hon kan varken rida eller bygga ridhus!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 245
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V