Tror ni att detta skulle fungera?

H

handsup

Vet inte om jag lagt tråden rätt eller om jag ens får lägga ut en sådan här tråd men jag testar.
En vän till mig har frågat mig om ajg vill gå in som delägare i ett företag som via homepartyn ska sälja hästgrejer. Alltså täcken, schabrack, träns, ridhjälmar, ridbyxor osv.
Företaget är alltså inte startat ännu men hon behövde mitt stöd och hjälp. Jag är lite tveksam visst är homepartyn väldigt populära men skulle det verkligen fungera inom hästvärlden?

Sv: Tror ni att detta skulle fungera?

Tror det beror lite på vad för produkter ni skulle sälja. Vore det speciella produkter som är bra och svåra att få tag på skulle jag tycka det var intressant, men vanliga "svenssonsaker" kan jag gå till en ridsportsbutik och köpa.

Jag tror absolut att det hade fungerat! :d Men du kanske inte behöver gå med i företaget direkt? Du kanske kan få hjälpa henne med det lite men du behöver ju inte bli delägare direkt, om du inte vill?

Nja. Spontant skulle jag svara nej.
Har dock ingen riktig anledning till det, utan är mest magkänslan som talar.

Men som ishbel skrev (typ), kan du inte testa och jobba under henne ett tag och sedan bli delägare om du tycker det verkar bra?

tycker det låter som en bra idé, så länge du inte behöver gå in med en massa pengar! i så fall hade jag varit skeptisk, annars hade jag kört på! hästmänniskor har ofta rätt stora kontaktnät dessutom, det är ju en förutsättning för homeparty-försäljning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 327
Senast: Johanna1988
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 939
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka