tror ni sadeln passar?

Tinuri

Trådstartare
hej! fick just hem en wintec wide, som var för bred! :eek: så nu skall jag sälja den och köpa en ny sadel.. jag fick testa en kompis wintec Dressage sadel som jag red ut med igår, min häst är liite överbyggd och de flesta sadler som vi har provat har åkt fram utan svansrem, och det gjorde även denna. det röda järnet var i och jag satt väldigt bra i den! den var skön och gav stöd!när jag tog av sadeln efteråt så hade den åkt fram typ 4 cm men den tryckte inte på manken eller på bogbladen. när jag kollade avtrycket på shabraket så var det ett jämt tryck över hela ryggen där sadeln hade legat, det var inte mera där fram eller bak..

har inga bilder och hinner inte ta nu på två veckor heller då jag skall åka till island.. men utifrån det jag har berättat, vad tror ni om den sadeln? kan den passa?

tack för svar! :bump: :bow:

Sv: tror ni sadeln passar?

Då måste han ju tappat massor i muskler? Är det säkert att den var för vid. Hur vet du det?

Det går att sätta i det röda men jag är osäker på garantier, du får kolla upp det.

nej han har inte tappat muskler! han har snarare fått lite mer!
ska kolla upp det där..

sorry har glömt bort denna tråd!
HEHE det smalare lila järnet e i nu.. oc då är den för bred.. skall köpa ett vitt järn (varifrån??) och förhoppningsvis passsar sadeln då..

hästan hade tappat på våren.. han hade en ganska ful överlinje.. men nu efter sommarebetet och när jag har börjat rida ordentligt igen (i form, cavaletti, klättring) så har han blvit mycket finare igen :) men han skall ha myycket mera muskler innan han är riktigt bra .. så jag måste se till att jobba ;)

testade en Wintec 500 Dressage (tror ja den hette :angel:) och den hade i röda järnet.. men den var smal.. lite för smal

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har precis provat ut sadel. Hittade en som passade hästen och som jag tyckte var skön, så fick ha den på prov en vecka. Det jag nu...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Bee
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 034
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 946
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 136
Senast: Morran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka