Trosor och hårspray

MissFideli

Trådstartare
Orkar inte skriva 2 trådar.

1. Tips på en bra hårspray som inte stinker parfym men är bra nog att hålla ett midjelångt hår på plats? Gärna med mindre flaska, jag använder sällan men vill ha hemma.

2. Hur 17 hittar man trosor som passar OCH är bra? Jag är överviktig och otränad vilket kanske gör att formen inte passar gemene trosa. Har hittat ett märke som passar, köper på Willys. Men då är kvaliten usel, resåren släpper från tyget och det ser lite ut som om trosan sitter uppe med skärp :meh:
Alla andra jag testat tar extrajobb som stringtrosa efter en tvätt och det tycker jag är rätt obehagligt. Hjälp?
 
1. Tar också gärna tips på hårspray utan massa parfym :)

2. Jag har under flera år använt Pierre Roberts invisible microfibertrosor och tycker de har funkat bra fast jag trotsat tvättrådet och tvättat i 60 grader :sneaky:

De korvar inte ihop sig utan sitter bra på plats :up:

35815BEF-B280-4416-B95F-8D7ECC31BD80.jpeg


Finns bl.a. på Maxi och där finns även liknande i bomull men dessa har jag inte provat
 
1. Tar också gärna tips på hårspray utan massa parfym :)

2. Jag har under flera år använt Pierre Roberts invisible microfibertrosor och tycker de har funkat bra fast jag trotsat tvättrådet och tvättat i 60 grader :sneaky:

De korvar inte ihop sig utan sitter bra på plats :up:

Visa bifogad fil 29782

Finns bl.a. på Maxi och där finns även liknande i bomull men dessa har jag inte provat

Jag har ingen bra erfarenhet av hipster, de brukar vara så jäkla låga i midjan. Är dessa inte det, får jag köpa och testa.
 
1. Tar också gärna tips på hårspray utan massa parfym :)

2. Jag har under flera år använt Pierre Roberts invisible microfibertrosor och tycker de har funkat bra fast jag trotsat tvättrådet och tvättat i 60 grader :sneaky:

De korvar inte ihop sig utan sitter bra på plats :up:

Visa bifogad fil 29782

Finns bl.a. på Maxi och där finns även liknande i bomull men dessa har jag inte provat
Jag kör också med Pierre Robert. Skönaste trosorna! Dock tycker jag just den modellen som du visar korvar sig i spetsen (jag har en del mage), men deras sportboxer är väldigt sköna. Även deras bomullstrosor sitter bra på mig.
 
Jag köper enkla bomullstrosor i 3-pack på Kappahl. De tycker jag sitter där de ska och håller för många tvättar. Jag nöter ut dem tills där går hål i dem, de äldsta är säkert 5år gamla eller så.
 
Jag brukar köpa trosor på Åhlens som både sitter bra och har bra kvalitet.

Jag är doftkänslig och använder hårspray dagligen. För mig fungerar Schwartzkopf som inte luktar för skarpt och där lukten försvinner snabbt.
 
Jag har ingen bra erfarenhet av hipster, de brukar vara så jäkla låga i midjan. Är dessa inte det, får jag köpa och testa.

Förstår dig angående låga hipster, hade ett antal när det var modernt med superlåg midja på jeans och de var alldeles för låga :cautious:

Dessa är inte så låga som de vanliga hipstertrosorna, tycker jag, men klart säkrast att kolla i butik och inte beställa via webben
 
2. Hur 17 hittar man trosor som passar OCH är bra? Jag är överviktig och otränad vilket kanske gör att formen inte passar gemene trosa. Har hittat ett märke som passar, köper på Willys. Men då är kvaliten usel, resåren släpper från tyget och det ser lite ut som om trosan sitter uppe med skärp :meh:
Alla andra jag testat tar extrajobb som stringtrosa efter en tvätt och det tycker jag är rätt obehagligt. Hjälp?
Harklar mig försiktigt och säger Sloggi. Taimodellen i microfiber. Jag har Sloggitrosor som säkert är 10 år gamla och resåren är det som ger upp sist. Det nöts hål på tyget innan.
 
Jag har modellen "Dolly" från twilfit. Normalhög midja, precis så mycket boxer att de inte glider runt (men inte så mycket att de korvar sig i ljumsken), och väldigt skönt material. (Jag har väldiga aversioner mot allt som känns överhuvudtaget, och vill inte ha något som känns syntetiskt till vardags.)

Håller ett gäng år trots torktumling, så jag kommer fortsätta med samma modell även om det börjar bli dags att byta ut de först inköpta paren nu. Inte för att de gått sönder på de ca 8 år jag haft dem, men de börjar se lite dassiga ut.
 
Har nästan alltid haft wellas hårspray, finns även i mindre flaska. Prisvärd. Den luktar inte hysteriskt mycket.

Apoliva såg jag hade en parfymfri variant funderat på att testa den men ännu inte blivit av.
Proffs är annars bra om det ska hålla längre. Men den luktar ju också desto mer.
 
Har nästan alltid haft wellas hårspray, finns även i mindre flaska. Prisvärd. Den luktar inte hysteriskt mycket.

Apoliva såg jag hade en parfymfri variant funderat på att testa den men ännu inte blivit av.
Proffs är annars bra om det ska hålla längre. Men den luktar ju också desto mer.
Du kan inte rekommendera Proffs om hon önskar en spray som inte luktar :nailbiting: Personligen får jag typ andnöd av dem :yuck:
Och min frisör säger att den inte är bra heller.., inte för att hans ord är lag men.
 
Du kan inte rekommendera Proffs om hon önskar en spray som inte luktar :nailbiting: Personligen får jag typ andnöd av dem :yuck:
Och min frisör säger att den inte är bra heller.., inte för att hans ord är lag men.
Jag skrev andra alternativ också om du läser ;). Proffs luktar som sagt. Men den funkar ALLTID på mitt hår som ibland är ”hopplöst” då tar jag den om det är kris. Wellas luktar lite med men med tanke på det priset och att det ändå funkar och håller bra tycker jag ändå att det väger upp det. Och som sagt finns det en för mig ganska ny på apoteket Apoliva serien som jag nästa gång jag handlar där tänkte testa faktiskt :) gillar ju flera av deras andra produkter i samma serie.
 
Jag skrev andra alternativ också om du läser ;). Proffs luktar som sagt. Men den funkar ALLTID på mitt hår som ibland är ”hopplöst” då tar jag den om det är kris. Wellas luktar lite med men med tanke på det priset och att det ändå funkar och håller bra tycker jag ändå att det väger upp det. Och som sagt finns det en för mig ganska ny på apoteket Apoliva serien som jag nästa gång jag handlar där tänkte testa faktiskt :) gillar ju flera av deras andra produkter i samma serie.
Jo, jag såg :)
Och det är ju förstås personligt vad man tycker om den. Jag får rysningar bara jag hör namnet så kanske överreagerar :rofl:
 
Anledning till att jag vill ha en "doftlös" spray, är att den jag har idag luktar så mycket att jag inte kan ha nån annan doft på mig. Den luktar förvisso gott, men jag vill inte att min hårspray ska agera parfym också. Och det klingar aldrig av, luktar till dagen efter typ. Med viss överdrift.
 
Bästa är ju Proffs, men den luktar ju lite och så blir det som cementbeläggning på handfatet 😬
Klippotekets sprayer tycker jag är bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp