Trosor som ej ger skav

fejko

Trådstartare
Ni som rider flera hästar om dagen, vad använder ni för trosor? Får man mindre skav av bomull än av microfiber?

Sv: Trosor som ej ger skav

String, hualigen, får sår bara av tanken.

Jag rider i bomull, men det går inget bra om man rider flera, då rider jag ie tt par mjuka, sömlösa hipsters, i 'slinkigt' material, men med bomullsfodring i grenen. Dvs det är bomull mot mig, men halt och slinkigt mot ridbyxorna. Inga skav alls då, de är stilla mot mig, men glider mot ridbyxorna/sadeln.

Lättas är att använda sök funktionen där du hittar minst 10 trådar som redan handlar om trosor vid ridning.

Gekås microfiber :love: som kallingar, riktigt långa. Och deffinitivt värda sitt pris :bow:

Bomulls hotpants/string funkar utmärkt:)

Björn Borgs hipsters (de har några cm ben) också har jag faktiskt riktiga ridtrosor med lite ben, funkar väldigt bra.

Sen är det faktiskt så för mig att det beror mest på sadeln, jag får inte skav i min egen, men i andras sadlar...

Jag rider i Björn Borg eller Dolce & Gabbana Hipster
Helt underbara, :love: märks knappt att man har trosor på sig .
Ett - är priset, jag betalar 199:- för björn borg och 250-300 för D&G.

Senast ändrad av en moderator:

Brukar ha trosor i microfiber. Har haft lite problem med skav, och alltid trott att det beror på trosorna, men för min del har det handlat om hur ridbyxorna är i grenet, en del ridbyxor är liksom förstärkta, och skär lättare in, och på en del hamnar skarven där alla 4:a sömmarna går ihop (kan inte förklara bättre :angel:) på "fel" ställe mm. Så nu för tiden har jag mina "favvisar" och inget skav :laugh:!
Mvh. Matten

Jag använder kalsonger !
Vet att du frågade om trosor, men du får hitta några trosos som liknar boxerkallingar , om du inte vill låna pvns, sambons, köpa egna etc :angel:

Tack för alla svar :laugh:
String är helt uteslutet för min del då jag får skav bak i rumpan :o Blir det inte korvigt med långa ben under ridbyxorna?

Inte om du drar ner benen så det inte blir några väck under ridbyxorna.

Matten skrev:
Har haft lite problem med skav, och alltid trott att det beror på trosorna, men för min del har det handlat om hur ridbyxorna är i grenet, en del ridbyxor är liksom förstärkta, och skär lättare in, och på en del hamnar skarven där alla 4:a sömmarna går ihop (kan inte förklara bättre ) på "fel" ställe mm.
Håller med dig, har inga sånna problem med mina Pikeur ridbyxor :love: men ofta med andra märken :(

Inte om du drar ner benen så det inte blir några väck under ridbyxorna.

Håller med dig, har inga sånna problem med mina Pikeur ridbyxor :love: men ofta med andra märken :(

Jag föredrar Golden Dress, sitter som gjutna på mig. Många andra byxor spricker i grenen :( även Pikeur...

Jag har köpt dels s.k. ridtrosor som funkar bra, men även hipsters. Sloggi har ett par jättesköna helt utan sömmar t.ex! Det viktigaste är nog att ridbyxorna inte har konstiga sömmar i grenen, att trosorna helst inte har några sömmar i grenen och att man har en sadel som passar. Jag kan t.ex. inte rida i back-to-back ridbyxor, de har en söm från hell! Däremot är mina pikeur en dröm och även mina golden dress.

Hansen har. 2pack för ca 300 kr.
De är jättebra.
Finns på Intersport.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Nevermind
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
894
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 113
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka