Bukefalos 28 år!

Trosor som inte åker in

Men hallå! :arghh: Det finns inga trosor som passar min stjärt, allt åker in och blir synnerligen obekvämt :mad:. Jag tycker ändå att jag är en typ medelsvensson men icke när det kommer till trosor, inget passar. Det känns som jag provat allt i alla prisklasser :banghead:. Hipster, helt omöjligt. Boxer tror man ju ska fungera men icke, de har för korta ben så det åker in iallafall. String, tja kan väl funka. Då blir det en mindre mängd tyg som skaver men inte är det bekvämt inte :meh:
Twilfit har ngn hipsterbomullstrosa som brukar ligga i tvåpack nära kassan, testa :) (fast de är jättestora i storlekarna, jag har small och min ända är då inte liten)
 
Jag gillar Cubus bomullshipsters. Breda "mellan benen" och stadiga och bra. Åker inte in på mig iaf.
 
Jag har brett och platt bakparti. Den absoluta majoriteten av alla trosor åker in i baken.

MEN - Sloggi sitter där de ska! Jag kör med Tai -den modell som är tillräckligt stor för att inte verka tonårslöjlig men ändå inte är gräsligt tantig. De var också i stort sett de enda trosor jag inte fick skavsår av på min storskrittande häst. Dessutom håller de i åratal utan att bli fula.

Irriterar mig oerhört på att affären i stan inte har taimodell utan bara midi och maxi. När jag är i andra städer och hittar trosor i rätt storlek och modell köper jag några par.
 
Jag tycker det viktigaste är att det inte finns en söm i grenen. Helst ska det inte vara söm mitt på baken heller utan vara sydda i helt stycke.
Söm i grenen är hopplöst, de skär in överallt. Söm över baken men ej i grenen kan fungera om trosan sitter bra i övrigt.

Tyvärr är ju jättemånga trosor sydda med söm i grenen..
 
Jag brukar köpa midi-trosor, på Marks & Spencer om jag kan, annars Åhléns. Hellre små än stora i storleken, och det ska vara lite "häng" i rumpan på dem när man håller upp dem (alltså att de är lite formsydda för att få plats med ett par skinkor).
 
Pierre Roberts "sport boxer" och Sloggis Midi är de enda som funkar för mig. Den förstnämnda är väldigt stor i storleken dock (jag går ned en storlek och det är ändå lite stort men sitter bra ändå).
 
Jag tycker det viktigaste är att det inte finns en söm i grenen. Helst ska det inte vara söm mitt på baken heller utan vara sydda i helt stycke.
Söm i grenen är hopplöst, de skär in överallt. Söm över baken men ej i grenen kan fungera om trosan sitter bra i övrigt.

Tyvärr är ju jättemånga trosor sydda med söm i grenen..
Kolla Gus textils trosa utan sömmar, sköna
 
Vill också lägga en röst på storleken, men det kan lika gärna vara åt andra hållet. Alltså att du har för små trosor. Det hade jag jättelänge och de trasslade alltid in sig i arslet. Med större storlek räckte tyget till att täcka helt enkelt, och satt kvar där det skulle.
 
Smaken är som baken, vilket blir rätt tydligt i den här tråden.
Jag klarar inte av t.ex. cubus eller twilfits hipster, de kryper in i baken så fort de kan!

Däremot lindex "bastrosor" köper jag i parti och minut. De är guld för min bakdel! Sitter alltid där de ska, perfekt under alla kläder. Har aldrig haft ett par rediga lindextrosor i baken :cool:
 
Men hallå! :arghh: Det finns inga trosor som passar min stjärt, allt åker in och blir synnerligen obekvämt :mad:. Jag tycker ändå att jag är en typ medelsvensson men icke när det kommer till trosor, inget passar. Det känns som jag provat allt i alla prisklasser :banghead:. Hipster, helt omöjligt. Boxer tror man ju ska fungera men icke, de har för korta ben så det åker in iallafall. String, tja kan väl funka. Då blir det en mindre mängd tyg som skaver men inte är det bekvämt inte :meh:

Jag använder calida maxi och calida med ben.
Kanske inte det ärtigaste, :up: men väldigt bekväma och, det viktigaste av allt, de åker inte in. :bow:
De finns inte alltid i vanliga butiker så därför beställer jag från timarco och det brukar funka bra.
 

Liknande trådar

Träning Jag är helt chockad fortfarande, jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra. Kvällen började så bra med att vi lastade den ena...
Svar
12
· Visningar
1 392
Senast: Masec 97
·
K
Träning Tja….Det var väl ingen stilstudie i NH hela vägen fram precis men vi klarade det iallafall. Årets mål är genomfört. Att lasta...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp