Trots dålig statistik på att få in bilder så...

K

KaZa

försöker jag ialla fall igen! :o :o

Idag fyllde monstrerna ;) 6 veckor. :love:

Bilderna är inte så jättebra, ni har säkert själv försökt fota valpar någon gång. :smirk: Inte lätt :crazy:
Stackarn kallas Sture men kommer nog få det fina namnet Apollo

Huu!! Vad blev detta?? De två långhåren, varav en blev LÅNGhårig

Lilltjejen som nog får heta Akira

Stortjejen, men kommer nog heta Amira eller Athena


Sovstund

Sovande August, som kommer heta antingen Adonis eller Agazzi

Hoppas nu att jag lyckats denna gång! Annars kommer jag att helt ge upp detta med att försöka sätta in bilder. Och jag har ju massor..... :p
 
Sötisar :)

Min pojke skulle nog bra gärna ta hem en sådan till oss misstänker jag. Precis hans typ. Jag gillar allt ulligt och gulligt :D
 
Jag såg nästan alla! :love:

Och det är lite svårt att hålla Schäferdelen av mig tyst :crazy: Saknar min sista Schäfer så fruktansvärt! :cry:
 
så det är SÅ de ska se ut! :idea: labbar och schäfrar alltså och storleksförhållandet dem emellan... borde be mina hundar att komma hit och titta men de sover så sött (har en av varje :D)
 
Har ni fått något långhår någon gång i era schäferkullar??? Ska de vara SÅ långhåriga? Det var jätteskillnad redan från dag 1. "Långhåret" var mkt mer långhårig än den andra tiken som var långhårig. Den korta långhåriga *eh nu börjar de bli snurrit* har inte blivit långhårig förrän nu sista veckan. Medan den andra var som en hårboll från början. :confused: :D
 
Japp, SÅ ska det se ut! :D :D :angel: Den vänstra labben är en liten kille och tiken i mellan är *hrm* lite smårund. Killen till höger är ENORM men det syns inte så väl på fotot. Där är han ganska exakt 1 år.
 
ja ja... min labbe är 10 kg större (bredare och högre) än schäfern... visst han är en han och hon en hon men ändå :crazy: det ser lite tokigt ut.
 
Aldrig.. Vi har aldrig haft egna kullar nu, men våra hanar har använts ganska mycket, och då har vi ju alltid haft kontakt med uppfödarna.

Men våran Rasmus var korthårig, men var så satans välspälsad och med tjock päls så alla trodde att han var långhårig. Det kanske är sådana valpar du fått? Eller är dom bara långhåriga korthåriga? Långhåriga på riktigt? :confused:
 
Nä, de ÄR långhåriga. Men en av dem är extremt långhårig. :smirk:

Undrar egentligen hur det kommer sig att man får långhår ibland i en kull som har korthåriga föräldrar och även korthårigt låångt in i ledet. :confused: Någon som vet?
 
Långhår är recenssivt och måste ha två anlag för att synas.
Som fux hos hästar.
Titta bara på frieser där det föds fuxföl ibland trots svarta hästar i flera generationer.
Har man (o)tur så bärs anlagen med i många generationer :)
 
Skriv det där på ren svenska så är du snäll :p

Behövs det alltså att båda föräldrarna har ett anlag för det, för att valparna ska bli långhåriga? Eller? :confused: :crazy:
 

Liknande trådar

K
Övr. Hund Sture kallas jag. Men får väl heta Apollo Stortjejen som kanske får heta Akira August kallas jag men får heta Adonis eller kanske...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: KaZa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp