Trött på skav

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Travanti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 880
T

Travanti

Det finns säkert någon tråd om detta ämnet.
Men e man lat å e man...
Pållen mi får skav av grimman...Av spännet som håller fast nosstycket. Det går inte avhjälpa med nosludd heller,har försökt.
Nästa steg är väl att tejpa fast något,men det ska ju gärna vara lite snyggt med (fåfäng:smirk: )
Läste innan idag i en tråd att försäkringen inte gäller om man inte har på grimma vid vissa situationer.Annars vill jag ha den av jämt.

Sv: Trött på skav

när har hästen grimma på sig??
Skav är enklast att undvika genom att ej använda grimman mer än nödvändigt.
Repgrimma har inga spännen, kan ju vara värt att prova.

ja, om det inte finns något annat sätt än tejpning är det väl bättre det än att hästen får skav?:smirk: annars säger jag som Bison, repgrimma.
varför skulle inte försäkringen gälla när inte grimman är på? (bara nyfiken).

Horsen skrev:
ja, om det inte finns något annat sätt än tejpning är det väl bättre det än att hästen får skav?:smirk: annars säger jag som Bison, repgrimma.
varför skulle inte försäkringen gälla när inte grimman är på? (bara nyfiken).

Man ska tydligen ha på grimma i boxen om det skulle börja brinna,så brandmännen kan ta ut dem snabbt. Samma sak om de rymmer i hagen,det ska vara lätt att ta dem.. Och kan man ha på repgrimma i hagen å i boxen?

Om jag förstår dig rätt har du alltså en grimma som man kan ställa in nosremmen på? Iså fall kan du väl bara köpa en grimma där man inte kan ställa i nosremmen på? Annars kan du kolla efter grimmor som är lite nättare i modellen. Jag tycker Walshgrimmorna är snygga och praktiska.:)

Travanti skrev:
Man ska tydligen ha på grimma i boxen om det skulle börja brinna,så brandmännen kan ta ut dem snabbt. Samma sak om de rymmer i hagen,det ska vara lätt att ta dem.. Och kan man ha på repgrimma i hagen å i boxen?
okej...för jag har lärt mig att aldrig ha grimman på i onödan, då hästen kan fastna med denna och skada sig utifrån detta...det var därför jag hakade upp mig på den punkten:p
Repgrimma låter lite riskabelt för mig att iallafall ha på i hagen...men jag vet inte=P

Liknande trådar

Träning Vad ska jag göra? nej nej nej det som inte får hända har hänt.. just nu.. de senaste veckorna.. hmm.. måste jag erkänna för att kanske... 2
Svar
29
· Visningar
2 488
Senast: linney
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som... 2
Svar
22
· Visningar
2 817
Senast: AtletShipping
·
Hästvård Jag ska nu berätta hur det har gått med MIN häst. Det var het diskussion om ämnet i tråden "Varför skor ni?" för 1-2 veckor sen, vilken... 2
Svar
20
· Visningar
2 671
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka