Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VAD har då vi jättehemska tävlingsmänniskor gjort som är så otrevligt?
SDet blir bara löjligt när du måste överdriva... jättehemska...
Nu har vi återigen stora hopptävlingar på vår anläggning och man blir bara så trött på alla dessa tävlingsmänniskor som bara tänker på sig själva...
De parkerar sina jättebussar framför grindarna till hagarna så vi inte kommer ut/in med våra hästar.
Inte vårt fel om funktionärer säger till att det ska parkeras där.
Tydligen så hade inte alla parkerat på avisad plats utan ställt sej där dom tyckte detblev bra för dom.
De parkerar så tokigt att vi inte kommer in i stallet med hästarna, inte kommer åt rampen till gödselbandet. Tömmer sina gödselkärror i vår gödselcontainer.
Bättre med hästskit lite utspritt?
Gissar på att om dom parkerat på anvisad plats och slängt sin skit på anvisad plats så hade det blivit bra.
En strid ström springer igenom vårat stall för att spara några meter till framhoppningen.
Är det skyltat med tillträde förbjudet eller liknande, så man inte kan missta sig för att det är tävlingsuppstallning?
Det är väl där hyfset borde träda in. Jag som inte alls är någon världsvan tävlingsmänniska har tagit reda på vart jag kan ställa min häst när jag kommer fram INNAN jag far hemifrån.
Stjäler allt som sitter löst, skottkärror, grepar och säckakärror.
Kommer in i stallet och ber att få ställa in en häst i en box så att den ska få kissa.
Ja, gud vad hemskt att ställa en fråga
Ja om man inte kan ta ett NEJ så...
Vi brukar upplåta två spolspiltor och är det någonsin någon som tar upp skiten efter sin häst? Näe.
Visserligen oskick att inte ta upp efter sig, men finns det redskap till detta?
Som sagt, läs du igenom så hade du sett att det fanns redskap.
Och nästan det värsta är att när man påtalar något så är de allra flesta oerhört snorkiga och hävdar att "vi är faktiskt här för att tävla". Jaha, och...
Trodde du att de kom för att titta på dig och din häst?
Så iom det så lämnar man vett och etikett hemma?
Detta är faktiskt vårt stall, våra hästars hem.
Som ni av egen fri vilja ställt på en anläggning som ordnar tävlingar.
Oavsett vart man stallar sin häst så värnar man om dens "hem".
Nu har det iofs funkat rätt hyfsat denna helgen, än så länge, men har folk inget hyfs?
Så, nu känns det bättre.....
Ser inget i ursprungsinlägget där man kan påstå att alla som tävlar är hemska otrevliga människor...
Jag är inte den som är sån, försöker gärna förstå andras syn på saker men vilka bitar i min bild är det som fattas?
Du kanske har försökt förklara och i så fall är jag väl trög.
Jag har nämligen märkt att ju högre nivå det år på tävlingsryttarna desto trevligare attityder, generellt sett.
Och ändå är det två grand prixer du tar upp som exempel. Märkligt.
Och nej, jag är inte avundsjuk på dig. Varför skulle jag vara det? Vad är det du har som jag är avundsjuk på?:smirk:
*KL*
Och du älgen, det var väl du som tog upp det här med avundsjuka?
Ju fler inlägg jag läser i den här tråden desto större känsla får jag av att det är mig folk är avundsjuka på.
Vem skulle vara avundsjuk på dig??
Öh?
Jag har eget stall. Egen ridbana. Kanonfina ridvägar och träningsmöjlighetre.Hagar och beten.
Klart jag är avundsjuk....inte.
Olga är säkert jätteavundsjuk hon med..![]()