Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Morgonmänniska. Funkar bäst om jag får gå och lägga mig före 22. Då vaknar jag vid 06 och har sovit klart.
De flesta verkar ju vara tvärsom och få en energikick av en middagslur!
Inte jag! Blir fullständigt dum i huvudet av att sova på dagtid. Slocknar jag på dagen vaknar jag och fryser och har ont i magen och vet inte vem jag är, var jag är, eller varför i helvete då, oavsett om jag sovit tio minuter eller tre timmar. Mycket opraktiskt när jag jobbar natt.
Är ni nattugglor eller morgonpigga? Hur många timmar sover ni? Vilken tid lägger ni er?
Jag är en obotlig nattuggla. Ibland är jag trött långt innan vanlig tid för mig. Jag är som ett barn- extra händelserika dagar får mig i säng tidigare för jag är så mentalt slut. Men kvällarna är jag piggast och aktivast mentalt på!Oftast hamnar jag i bingen vid 01 eller 01.30 och kliver upp vid 06.30. Jag hatar morgnar, de är inte gjorda för mig. Eller är jag inte gjord för dem kanske det är istället. Men hurdana är ni då? Obotliga? Eller gillar ni det ni är?
*kl*
Är det bara jag som inte "kan" sova mitt på dagen? Om jag gör det så blir jag inte ett dugg piggare, utan bara skittrött fram tills jag går och lägger mig
De flesta verkar ju vara tvärsom och få en energikick av en middagslur!
Jag skulle aldrig sova på dagen, tycker det är skitläskigt , blir helt förvirrad får ångest vet inte vad som är upp eller ner och blir helt seg och illamående.![]()
Jag skulle aldrig sova på dagen, tycker det är skitläskigt , blir helt förvirrad får ångest vet inte vad som är upp eller ner och blir helt seg och illamående.![]()
Utan tvekan morgonmänniska. Inte så att jag hoppar upp ur sängen, men jag har inga större svårigheter att komma upp. Och när jag väl rest mig upp från sängen så är jag jättepigg på sekunden. Börjar gärna studera direkt runt 6-7 på morgonen, jag är som effektivast fram till 10-12-tiden.
Runt 17-18 fallerar det och sedan går det bara utför. Kan inte producera något vettigt kvällstid, alls. Oavsett när jag går upp.
Har ett relativt stort sömnbehov, somnar runt 23 och går upp 7 varje morgon. Vaknar tidigt oavsett när jag lägger mig, har nog aldrig sovit längre än till 11 ungefär. Då har jag sovit bort halva dagen tycker jag![]()
Nattuggla men det vet du ju för den enda gången jag är tillgänglig på morgonen är när jag inte har sovit
Vi borde starta ett förbund eller så som tar tillvara på nattugglors rättigheter att få vara vaken länge och slippa gå upp tidigt.
Man borde få hjälp med att få iväg skolbarn medan man själv sussar gott
Borde vi ha demonstrationståg för vår sak?
Vi kan väl få slippa karln som spikar fast pungen mellan kullerstenarna i alla fall
Vad säger du?
Vad skall den heta?
Nightowls?
Sömntutorna?
Den rätta människan?
Jag har slut på ideer nu så nu får du komma med fler!