Trumpeter.

Sv: Trumpeter.

Då har vi köpt samma! Mina var märkta och det är den röda som är minst för mej, både minst i bladen och i tillväxt, kanske är en sån sort? Den vita växer bäst för mej, vilket jag är lycklig över efterssom det var den jag hellst ville ha, de andra två blev messt "på köpet"...
 
Sv: Trumpeter.

Jag var också mest intresserad av den vita. :) Vi kan ju följas åt och se hur de utvecklas? Konstigt att mina inte var märkta, eller så missade jag kanske det. :o
 
Sv: Trumpeter.

Det satt en liten klisterlapp på utsidan på den gröna plasten som de skickades i, så du kanske missade den... Köpte du några andra sticklingar samtidigt? Jag köpte praktportlak (som har växt enormt å blommar!) Och tre olika storblommiga fuchsior (new millenium, pink marsmallow & blue mirage) som oxå växer fint, men ännu inga knoppar...

Hoppas verkligen att vi får uppleva några trumpeter i år, vi får hjälpas åt:)
 
Sv: Trumpeter.

Angående ta bort sidoskotten... Det är först när plantan börjar dela sig som den blommar och då på skotten efter delningen, om du förstår :confused: Så låt sidoskotten vara i fortsättningen :angel:
 
Sv: Trumpeter.

Ge dem stooora krukor att växa i, ju större desto bättre trivs de. :idea:

Krukorna är förhållandevis stora. Jag lyfte på klumparna igår och den största har mest utvecklat rotsystem och den minsta har nästan bara börjat sätta nya rötter utanför "originalsticklingsklumpen". Jag tror de sätter mer fart när rötterna har utvecklats lite mer. Men jag kommer att hålla koll och byta krukor så fort det behövs. :)
 
Sv: Trumpeter.

Det satt en liten klisterlapp på utsidan på den gröna plasten som de skickades i, så du kanske missade den... Köpte du några andra sticklingar samtidigt? Jag köpte praktportlak (som har växt enormt å blommar!) Och tre olika storblommiga fuchsior (new millenium, pink marsmallow & blue mirage) som oxå växer fint, men ännu inga knoppar...

Hoppas verkligen att vi får uppleva några trumpeter i år, vi får hjälpas åt:)

Jag köpte ganska många sticklingar, det blev drygt 700 kr. :o Somliga har inte klarat sig, men så var det varit ofattbart hett här den närmaste tiden efter att jag fick hem dem. :(

Tror du att det hinner bli några trumpeter i år? Jag hade inte väntat mig några förrän nästa år, med tanke på hur små sticklingarna var.
 
Sv: Trumpeter.

Angående ta bort sidoskotten... Det är först när plantan börjar dela sig som den blommar och då på skotten efter delningen, om du förstår :confused: Så låt sidoskotten vara i fortsättningen :angel:

Oh, jag är så totalt nybörjare när det gäller änglatrumpeter. :o Lovar att inte tukta plantorna mer. :D Men visst ska man skära ner dem före övervintringen? Eller är det efteråt, på våren? :confused:
 
Sv: Trumpeter.

Beskärning, tror att båda går bra speciellt om man inte har så mycket plats på vintern :crazy: jag brukar ta ner mammas på våren, för då sysn hur de klarat vintern :angel: Fast jag är ingen expert. Kanske någon annan vet :D
 
Sv: Trumpeter.

Dammar liv i tråden!

I tisdags körde jag till Jula och köpte deras lilla "miniväxthus", en rörkonstruktion med tre hyllplan och överdrag av genomskinlig plast och så kan man öppna och stänga framsidan med två blixtlås.

Så här:

21629997.jpg


:D

Den var riktigt robust, så jag ringde sambon på em och bad honom köra inom och köpa en till. Just nu kostar de bara 99 kr. :idea:

I vilket fall som helst ställde jag in mina trumpeter i den, de såg mer än lovligt dassiga ut efter allt regnande och blåsande, men de tog sig snabbt i kuvösen och har satt fart till den milda grad (och har börjat förgrena sig rejält!) att jag tycker mig kunna se någon liten knopp här och där. :banana:
 
Sv: Trumpeter.

Har oxå funderat på något sådant! Trupeterna gillar väll inte blåst nåt vidare och hittills har det varit gott om den varan...

Själv har jag fått problem med tveskärtar på mina, äter av bladen på nätterna å bor i krukan på dagen... lyfter på krukan varje dag å mosar de som finns där, men verkar komma nya hela tiden... Måste vara ett riktigt skadedjurs år iår, iaf här... har aldrig haft så mycket förstörda plantor, å bladlössen äter upp både äppelträden, rosorna och hallon buskarna...:cry:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 925
Senast: cirkus
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 671
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp