tryck i vattenkranen.

Zizzy

Trådstartare
Vattentrycket typ försvinner, kommer, försvinner kommer osv, med ett par sekunders mellanrum och är otroligt irreterande, och nu de sista dagarna har det blivit betydligt värre, står jag i duschen försvinner strålen helt, med ett par fjantiga droppar från munstycket till att öka till hård fin stråle igen några sekunder senare..
kikar jag på den där mätaren på vattenbehållaren i metall, så svajjar den upp, ner upp ner..
jag har en misstanke om att jag behöver få in luft någonstans, att det inte är luft nog så det kan bli tryck?!?
Och den där saken bredvid, full med sladdar, knäpper och lever, ska det göra det?
Är fjärdar i och en platta som går upp ner och det typ blixtrar..

Kan ta bilder om någon vill se spektaklet.. :angel:

Har ingen direkt och fråga så testar här innan jag ringer hyresvärden..

Sv: tryck i vattenkranen.

Vi hade samma problem i våras och jag ställde frågan till allvetande Buke. Jag fick svaret att det förmodligen saknades luft i min hydrofor/hydropress. Då finns det inget som vattenpumpen kan pressa ihop för att bygga upp ett tryck, vatten går ju inte att förminska. Hyresvärden kom hit med en kompressor och pumpade in luft och sen har det funkat hur bra som helst.

Prova även rensa filterna i duschblandaren & i dusch handtaget.

Vi hade problem länge & sambon som ändå har eget vvs firma har kliat sig i huvudet då han bytat nästan allt för att få upp trycket igen. Hittade inget fel någonstans.

När han skulle byta blandaren helt upptäckte han att den var full med smågrus, rensade & sen fungerade allt igen.

Efter det så har han rensat själva dusch handtaget, kranarna i hela huset & nu slipper man jogga runt i duschen för att bli blöt :D

det är sprillans ny slang och handtag i duschen..
och problemet är även i köket.. :crazy:
just nu är det ett helt företag och ta en dusch eller diska..
om din sambo är vvs, om jag lägger upp bilder på hur fanskapet ser ut, kan han kanske peka vart och vad jag ska göra? *pleeeeeese*

Det är svårt att se på bilder, vill helst se det i verkligheten, bättre din hyresvärd tar ut en firma som fixar det.

fasiken..

jag fick köpa en tvättmaskin själv för den som stod här var sönder..
så tror inte de ordnar med vvs heller.. :(

jag tror inte damerna begriper hur man gör själv men deras bror i alvesta kan nog hjölpa dig :)
fråga dom i a f. är ju skitjobbigt att ha det så!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka