Trycker ni av?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 198
Sv: Trycker ni av?

eller rider ni fram tills hästen hoppar och följer med? förändras det kanske efter hur högt man tävlar eller beroende på häst

Jag har köpt en som alltid hoppar, och försöker jag trycka av stör jag, hon kan egentligen bättre än mig. Jag har ridit länge och kan hoppa så sätt men det här med avstånden knäcker mig...

Sista galoppsprånget innan hindret, över hindret och första galoppsprånget efter hindret kan man inte påverka hästen annat än negativt.
Hästen lär sig så småning om själv att taxa av och komma rätt om du inte stör den. Då måste den ju hålla reda på dig också. Tänk dig en häst i skogen som flyr undan en varg och det ligger en stock ivägen, inte hoppar den av fel och ramlar över stocken?

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
720
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka