Tufft, men får se vad som händer sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk vad tiden går. Redan en vecka in i oktober. Helt galet faktiskt!
Efter semestern har jobbet rullat på i 200 knyck, det är otroligt mycket att göra och det är mycket oklarheter kring organisation och upplägg framåt. Orkar inte ens dra allt för det är så mycket och så snurrigt, jag har fått ta mycket skit och det har varit svintufft. Jag fick ett litet sammanbrott på ett ledningsmöte dagen efter en extra jobbig dag (och den allmänna hållningen i ledningsgruppen är att ingen skulle utsätta sig för det jag utsatts för det sista och att jag haft en horribel arbetssituation) och även om jag tycker det är jobbigt att blotta mig så, så gav det en liten positiv knuff på så sätt att jag fått lite stöttning från en erfaren chef som jobbat med mitt ställe tidigare.

Vi har startat upp ett stort förändringsarbete och har lagt en rätt bra plan faktiskt. Det som är nu är att jag inte kommer vara kvar efter årsskiftet och att ordinarie chef ska återgå till uppdraget - och ja, vi vet inte om hen kommer att slutföra uppdragen eller backa på de beslut som tagits och allt kommer svajja ännu mer.
Jag kommer som sagt inte vara kvar efter årsskiftet och kanske blir det tidigare. Jag har sökt lite olika jobb och har en anställningsintervju på tisdag och det är ett jobb jag verkligen hoppas på. Det hade varit riktigt roligt!
Och en annan kul grej är att häromdagen hörde min gamla chef av sig och ville bara flagga för att han har en spännande tjänst ute ifall jag var intresserad. Intressant jobb det med, men tyvärr lite långt bort nu efter att vi flyttade. Men kul att han tänkte på mig :)

Hästmässigt så rider jag vidare, ett par gånger i veckan blir det. Jag är väldigt trött efter jobbet och lite omotiverad men det är skönt när jag väl är i stallet. Och det gör gott att komma ut lite efter jobbet istället för att åka hem och lägga sig i soffan. Jag tror att jag har lite svårare att motivera mig när jag inte ska till stallet varje dag och ta hand om MIN häst, även om jag är glad över så fina hästar och iallafall den ena är en riktig fullträff -hade LÄTT kunnat tänka mig honom själv.
Jag fick häromdagen en fråga om att ta en unghäst på foder och ska fundera på det men jag tror inte jag hoppar på det utan skulle det vara aktuellt skulle jag nog önska en något äldre (denna är 3 år).

Nu laddar jag för kommande vecka, har ett krångligt ärende som dykt upp och jag har ett jobbigt samtal att ta med en god man. Alltså verkligen jobbigt, jag vet inte hur jag ska lägga upp det för det finns inget enkelt sätt utan det är lika illa hur jag än gör. FY. Men det är bara att ta tjuren vid hornen.
 

Hoppas det fortfarande känns som ett intressant jobb efter intervjun imorgon :)
Vad jag har läst låter det som du gjort massor på din arbetsplats så jag antar att det känns jobbigt nu att inte få ro i hamn med de nya förändringarna?


Ganska skönt med ett så krävande jobb att inte ha en massa måsten runt en häst också?
 
Tack, jag hoppas det med! :)
Ja det har hänt mycket där men det är lååång väg kvar. Det känns kluvet, jag hade gärna varit med hela vägen och sett stället "resa sig" men det är otroligt tufft att stå igenom så stora förändringar som ska till, och jag är nog helt ärligt för oerfaren för att ro det i hamn. Det är trots allt mitt första chefsuppdrag (snart ett halvår på jobbet) och lite av ett stålbad ;)

Kluvet även det, jag är väldigt trött men hade jag haft häst så hade jag "tvingats" ut varje dag oavsett hur trött jag är. Tycker det är mycket svårare att motivera ett gymbesök eller ens en promenad :p Det är skönt att vara i stallet och rensa huvudet.
 
Jag tycker det är imponerande vad du gjort på den korta tiden du varit där! Nu går jag bara på vad jag sett dig skriva om men du verkar vara den som vågar och hade du inte startat det kanske de aldrig blivit av?

Känner igen mig så väl! Jag har mått lite sådär och då undrar ju folk direkt om jag inte skulle ta en paus med hästar men det är ju hästen och hunden som får mig iväg och må bra!
Gymma är fruktansvärt tråkigt men jag gör det nu pga hästen :D För att jag inte ska vara helt hopplös o göra henne rättvisa!

Ibland undrar jag om jag funnits här nu om jag inte hade djuren, jag tror faktiskt inte det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 317
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 793
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
814
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 214
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp