- Svar: 23
- Visningar: 2 212
Folksam har för tredje gången testat ridhjälmar och presenterar bäst i test och bra val. Men också de hjälmar som inte fick bra betyg. En bra och godkänd hjälm är självklart vid ridning och sportkörning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Några budgethjälmar är ju testade. Några från hööks och ett par andra under 1000-kappen. De fick inte så höga betyg.Sett det på facebook och många som tycker det är synd att de inte testat budget hjälmarna, som t ex. många ridskola elever köper så man kunnat se hur bra alternativt mindre bra de är.
De är med men man får scrolla ner lite. Finns flertalet budgethjälmar med i testen precis som vanligt. CRW, Horka, Hansbo med flera.Sett det på facebook och många som tycker det är synd att de inte testat budget hjälmarna, som t ex. många ridskola elever köper så man kunnat se hur bra alternativt mindre bra de är.
Jag blev också sugen på den.Någon som har testa uvex nya mipshjälm? De andra mipshjälmarna passar inte mitt huvud alls så blev glad när jag såg att uvex har kommit med en. Dessutom till ett så bra pris!
Det jag hittade var under testresultat 'såhär sätter vi betygen'. Där hittar man lite vad respektive betyg står för.Hade varit bra med några rader om varje hjälm, vad det var som drog ner betygen eller vad som stack ut. Det kan ju underlätta när man ska välja. Jag gick in och tittade igenom hela rapporten med mätvärde och så och det var inte helt självklart varför en hjälm fick en trea och en annan en fyra till exempel.
Någon som har testa uvex nya mipshjälm? De andra mipshjälmarna passar inte mitt huvud alls så blev glad när jag såg att uvex har kommit med en. Dessutom till ett så bra pris!
Är det Uvex Exxential ll Mips du har köpt då? Är det stor skillnad i hur varm den är i jämförelse med Lynxen?Jag köpte den i början av sommaren och jag är så nöjd! Använder BoT eq3 Lynx annars men de är ju så varma så jag behövde en välventilerad mips hjälm.
Ja precis den uvex hjälmen. Jag tycker att det är skillnad, den är ju fortfarande varm men det är ju å andra sidan 30 grader uteÄr det Uvex Exxential ll Mips du har köpt då? Är det stor skillnad i hur varm den är i jämförelse med Lynxen?
Tror du det kan bli motsatta problem på vintern (tänk kanske 0 till -10), att Uvex hjälmen har för bra ventilation och blir för kall att rida med utan att behöva ha mössa under?Ja precis den uvex hjälmen. Jag tycker att det är skillnad, den är ju fortfarande varm men det är ju å andra sidan 30 grader ute, men jag kan känna att det fläktar i hjälmen när jag rider ut. Kan inte ens tänka mig att sätta på mig BoT hjälmen just nu. BoT hjälmen är mera ”ombonad” inuti men jag vande mig snabbt.
Jo jag såg det, men jag saknade ändå lite att för varje hjälm få utpekat vilka de största för-och nackdelarna är. Så som är ganska vanligt när man presenterar testresultat.Det jag hittade var under testresultat 'såhär sätter vi betygen'. Där hittar man lite vad respektive betyg står för.
https://www.folksam.se/tester-och-goda-rad/vara-tester/ridhjalmar
Jag hade en Uvex exxential, innan de fanns med MIPS. Har en BoT Lynx nu.Tror du det kan bli motsatta problem på vintern (tänk kanske 0 till -10), att Uvex hjälmen har för bra ventilation och blir för kall att rida med utan att behöva ha mössa under?
(jag ska köpa ny hjälm snart och har ursprungligen tittat på Lynxen, men Uvex MIPS hjälm är kanske ett bättre alternativ om den ventilerar bättre)
Nej, så kall tror jag inte att den blir.Tror du det kan bli motsatta problem på vintern (tänk kanske 0 till -10), att Uvex hjälmen har för bra ventilation och blir för kall att rida med utan att behöva ha mössa under?
(jag ska köpa ny hjälm snart och har ursprungligen tittat på Lynxen, men Uvex MIPS hjälm är kanske ett bättre alternativ om den ventilerar bättre)
Efter att du skrev det här googlade jag lite, och nu har jag också beställt enNu har jag beställt en Uvex Mips. Fick en kod på 15% så den hamnade väldigt bra i pris.![]()
Jag älskar min uvex MIPS!Någon som har testa uvex nya mipshjälm? De andra mipshjälmarna passar inte mitt huvud alls så blev glad när jag såg att uvex har kommit med en. Dessutom till ett så bra pris!
Ja det stämmer!Till alla i tråden med Uvex-hjälmar: stämmer det att de passar bra på avlånga huvuden? Jag har aldrig fått tillfälle att prova någon.