- Svar: 23
- Visningar: 2 212
Folksam har för tredje gången testat ridhjälmar och presenterar bäst i test och bra val. Men också de hjälmar som inte fick bra betyg. En bra och godkänd hjälm är självklart vid ridning och sportkörning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis fått hem den jag beställde, och har precis också kommit fram till att jag nog inte har särskilt avlångt huvud utan mer runt med tanke på att det var konstant tryck på sidan av huvudet i UvexenTill alla i tråden med Uvex-hjälmar: stämmer det att de passar bra på avlånga huvuden? Jag har aldrig fått tillfälle att prova någon.
Ah, det verkar ju lovande för mig... men tråkigt för digJag har precis fått hem den jag beställde, och har precis också kommit fram till att jag nog inte har särskilt avlångt huvud utan mer runt med tanke på att det var konstant tryck på sidan av huvudet i Uvexen![]()
Jag har aldrig tänkt på det, men så kan det nog vara. När jag provade uvexen kände jag äntligen att hjälmen låg intill hela vägen runt och slutade glida ner i pannan.Jag har precis fått hem den jag beställde, och har precis också kommit fram till att jag nog inte har särskilt avlångt huvud utan mer runt med tanke på att det var konstant tryck på sidan av huvudet i Uvexen
@Marvin, är BOT:n rundare eller vad är det som gör att passformen inte är 100 för dig?