Tufft ridhjälmstest hos Folksam

Till alla i tråden med Uvex-hjälmar: stämmer det att de passar bra på avlånga huvuden? Jag har aldrig fått tillfälle att prova någon.
Jag har precis fått hem den jag beställde, och har precis också kommit fram till att jag nog inte har särskilt avlångt huvud utan mer runt med tanke på att det var konstant tryck på sidan av huvudet i Uvexen :(

@Marvin, är BOT:n rundare eller vad är det som gör att passformen inte är 100 för dig?

Jag har precis fått hem den jag beställde, och har precis också kommit fram till att jag nog inte har särskilt avlångt huvud utan mer runt med tanke på att det var konstant tryck på sidan av huvudet i Uvexen :(
Ah, det verkar ju lovande för mig... men tråkigt för dig :meh:

Har också fått hem min och den passade bra. Jag är precis mellan två storlekar och valde den större. Har innan haft en uvex i den mindre storleken och den hamnade för högt. Den här sitter perfekt men jag får ha ratten på minsta.

@Marvin, är BOT:n rundare eller vad är det som gör att passformen inte är 100 för dig?
Jag har aldrig tänkt på det, men så kan det nog vara. När jag provade uvexen kände jag äntligen att hjälmen låg intill hela vägen runt och slutade glida ner i pannan.

Jag har dessutom ett väldigt litet huvud (?) så xxs- s satt perfekt på mig och är mycket nättare än de andra vg1-hjälmar jag haft tidigare.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: WildWilma
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 989
Senast: lirco11
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka