Tugga sönder papper

E

elsa_carlsson

Man skulle kunna sälja vovven som dokumentförstörare till något företag ;) , men jag vill ju behålla honom så min tanke är att lära honom att INTE tugga sönder posten och andra papper som han hittar. Idag hade han tuggat sönder en lånebok (om golden retriever...) och det var inga stora bitar kvar av det omslaget...

Han är en sju månaders golden retriever hane. Han tuggar både när man är hemma och när han är själv, fast när man är hemma kan man ju stoppa honom tidigare. Jag vet inte om det är bra att han får tugga på vissa saker, det känns som om det finns risk att han blandar ihop vad man får och inte får tugga på...

Är det någon som har några bra förslag?
 
Sv: Tugga sönder papper

Hundar är fenomenala på att INTE blanda ihop vad man får tugga på eller inte :) Fråga mig inte hur. Min tjuriga tik tar ju nått värdefullt och tuggar sönder när hon protesterar. (Fast enligt alla andra här så är det inte därför, men jag kan inte komma på någon annan förklaring) Är hon bara busig och på bra humör så norpar hon nått hon får ta. Idag så körde hon ned nosen mitt ibland mina sminksaker som låg på golvet. Hörrudu sa jag åt henne när hon så glatt kutade iväg med nått i munnen. Så hon släppte det och det var så klart en tom pappersrulle :D Å det får hon faktiskt tugga på hur mycket hon vill!!
 
Sv: Tugga sönder papper

Om det bara gäller posten så kan du sätta upp en korg under inkastet. Men annars går nog den värsta förstöresleidén bort sedan när han har mognat.
 
Sv: Tugga sönder papper

vi har ett galler framför dörren, så posten kommer han inte åt (fast det är ju irriterande att han tuggar sönder det om han kommer åt det...) får väl helt enkelt hålla tummarna på att han växer ifrån det...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 182
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 025
Senast: Fiorano
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 914
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Burkfisk
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp