Tuggande häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 610
S

Superbiddi

Satt inne i boxen idag och studerade min häst när han åt höet.
Han tuggade alltid åt samma håll. I hans fall vänster.

Så vilket håll tuggar eran häst åt?
Tuggar alla hästar åt samma håll?
Sliter det inte ojämt på tänderna när de tuggar åt samma håll hela tiden?

Sv: Tuggande häst

För att slita jämnt så ska dom växla håll att tugga åt...
hade jag varit som du hade jag studerat igen för att se att det inte bara va slumpen att han inte bytte sida..och om så inte hade jag ringt t tandläkaren för att få en koll...

Sv: Tuggande häst

precis min tanke....att han kan ju faktikt ha något obehag att det är derför...Inte så länge sen han är kollad och då var han jätte fin i munnen. ska kolla på honom fler gånger och fortsätter han tugga på samma sida så får jag ringa och höra med dem om de tycker man ska kolla upp det...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 387
Senast: Emiro
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
992
Senast: Lejd
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
725
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka