Bukefalos 30 år!

Santoxen

Trådstartare
Hundarna här hemma får alltid någon typ av mindre tuggben eller tuggpinne efter sista rastningen på kvällen men Gammelhunden har bara fem tänder kvar, 4:orna och en premolar, så det går inte så bra längre att tugga ben eller pinnar. Godis går bra om det är av ”kexformat”.
Så nu behöver jag tips på tugg som går bra att tugga i sig utan tänder men som tar lite längre tid än bara godis. Just nu får de någon typ av ”dentastix” men ja, han lämnar halva, som den andra hunden är snabb att sno så nu delar jag på dem, vilket innebär ett par timmar i olika rum🙄 Det funkar ju förutom att jag vill gå o lägga mig tidigare än vad han är klar😂
IMG_2413.webp

Det finns tugg som är gjorda av kollagen, kan det vara något? :) Räcker inte alls till min flismaskin men har förstått att till hundar som är ehh... mer normala :D i sitt tuggande så brukar de hålla ett tag. Annars kanske Soopa eller Smartbones? Snarlika Dentastix i utseendet men när jag har provat har de känts lite mjukare än dem.

Kycklingvingar kanske? Jag ger min hund en frusen vinge varje kväll, den går åt ganska fort men ger ändå lite tuggmotstånd
Är det för svårt med helfrusen kan man ju tina den lite.

Kan du inte ge ett kex då? Typ Meradog har ju storpack med kex, sen har ju pow också (de är mjukare upplever jag). Eller behöver det vara likt en "tuggpinne" ?

Torkad våm? Det är både hårt (som i frasigt) och segt då det hänger ihop. Luktar räligt (gott för hundar) och är populärt här hemma.
Ger det ibland som snacks på kvällen här hemma.
Finns lite olika märker och är då i olika bitar, tassafritt har rullar, naturligt hundtugg har i bitar och jag brukar köpa från dogman då är det "chips".

Jobbets tandlösa fralla har bambuben från Arken, helt suveräna. Kladdar inte, luktar inte och håller länge även för den andra tandförsedda jobbterriern.

Liknande trådar

• "Permanent" tugg?
  • Korrigera bitande?
  • Hostande hund
  • Hjälp min hund håller på att dö

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat