Tung baklucka

Sparvoga

Trådstartare
Går det att själv fixa så bakluckan på transporten går lättare att fälla upp? Min är astung, är ett trane boggiesläp -95.

Skulle helst vilja ha ett nytt släp:smirk: helst ume, märks nu på vintern att får vad man betalar för, knakar och knastrar i taket. Men med tanke på vad lite jag kör så lär det få duga. Eller någon som har förslag på bra släp förutom Ume? Henra contessa?

Sv: Tung baklucka

Ja det går att montera dit en ny och fräsch fjäder så kommer luckan hoppa upp av sig själv istället!

Oj, är det inte svårare än så. Nu när jag tänker efter så sitter det ju en fjäder där som är alldeles rostig.. kanske ska ta å byta den, kan ju inte vara så svårt? vet nån vad den kostar?

Kolla med närmsta återförsäljare på Thulegruppen (dit Trane hör numer) så får du hjälp. Och nej jag vill minnas att de inte är så dyra.

Bytte gasfjäder på mitt gamla Trane, efter det bytet kunde man lyfta upp luckan med foten. Väldigt smidigt.

Gick på några hundralappar om jag inte minns fel.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
19 120
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 076
Senast: QueenLilith
·
S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 019
Senast: mysko
·
E
Utrustning Om jag har följande "krav" på transport, vilka märken finns det då att välja på? Begagnat alltså. *Tvåaxlat/boggie *Gummimatta på... 2
Svar
21
· Visningar
2 165
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur