Tungfelsbett, hur ska det sitta??

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare sol24
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 120
Sv: Tungfelsbett, hur ska det sitta??

kan du prova ut ett vanligt tredelat tränsbett så är det här samma sak. Tungfelsgrejen bakåt.. Inga konstigheter
Ska sitta som det är på bilden, om du ser det framifrån så att säga, som om du stog framör hästen, så är betett "rätt" som på bilden.

kan du prova ut ett vanligt tredelat tränsbett så är det här samma sak. Tungfelsgrejen bakåt.. Inga konstigheter
Ska sitta som det är på bilden, om du ser det framifrån så att säga, som om du stog framör hästen, så är betett "rätt" som på bilden.

Tack för ditt svar. Alltså ska den lilla bygeln som själva "tungan" på bettet sitter fast i peka nedåt i hästens mun, mot hästens tunga?

"Tungan" på bettet skall peka bakåt i hästens gom och huruvida "tungan" skall ligga an mot hästens tunga eller inte ser du ju på hur bettet svänger. Precis som du ser på ett vanligt tredelat, att det är svängt och därmed avgör vilket som är rätt håll.

"Tungan" på bettet skall peka bakåt i hästens gom och huruvida "tungan" skall ligga an mot hästens tunga eller inte ser du ju på hur bettet svänger. Precis som du ser på ett vanligt tredelat, att det är svängt och därmed avgör vilket som är rätt håll.

Tack för era svar...pratade oxå med företaget jag köpte bettet av...så nu vet jag...

Boj!!! Du kan ta bort denna tråd om du vill för jag har fått svar på det jag ville.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
395
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
870
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
755
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 051
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka