Tunn Nordvensk.

B

**BORTTAGEN**

Hjälp. Min Nordsvensk har sorg efter att vi fick ta bort hennes kompis. Hon har tunnat ur lite sedan dess. Får snart sällskap igen. Hur ska jag få henne att återfå hullet? Hon har varit i fint hull tidigare & är frisk för övrigt :o.
 
stackarn!! Ge den en massa kärlek!! :love: :love: och snart får den juh sällskap igen, pyssla dubbelt så mkt med den nu.
 
Hullet kommer när nya kompisen kommer skulel jag tro. Sålänge så fortsätt på foderstaten du hade innan omd en fungerat innan. Nu vet jag ju inte vad den är, men du kan ju höja den etts näpp om du vill. Går hon på bete kan du ju stödfodra, men akta dig för fång, dvs lägg inte på för fort.

Min arabvalack gick ner sig något extremt under de tre veckor han var själv mellan att han stora trygghet i livet togs bort och hans nya kompis kom. Hullet kom snabbt tillbaka när han fick kompis igen =)
 
Jag har börjat stödfodra med lite krossad korn & havre. Likaså får hon hö & mineraler.
Upplever det som om hon stannat i alla fall. Hon verkar i alla fall inte tappa mera. Snart, alldelles snart får hon en kompis. Jag försöker sysselsätta henne så gott det går nu. Mysa & gosa samt bara ha kontakt.
:p
 
Har du nån djurhomeopat i närheten? Det finns bra "sorgemedel" inom homeopatin som hjälper individen att bearbeta sorgen utan att bli "handlingsförlamade".
 
Jag har hört om en tjej från Svärdsjö som visst ska vara bra så.
Försöker med allt med gott hopp. Hpn är inte sorgen i sättet. verkar frammåt men mera sällskaplig.
 
Tack för råden & engagemangen. Nu mår hon jättebra & är vid gott hull & viktigst. Hon är ej ensam. :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Cattis_E
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 219
Senast: Bapelsin
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp