Tunnare fårskinnspadd

Corax

Trådstartare
Finns det någon tunnare men bra (dvs med tunnel)variant av fårskinnspadd?
Den jag har är något för tjock men hästen vill visst gärna ha lite 'fluff' under...

Finns det någon tunnare men bra (dvs med tunnel)variant av fårskinnspadd?
Den jag har är något för tjock men hästen vill visst gärna ha lite 'fluff' under...

Klipp ner den? Själv klipper jag tunnel på de jag tycker jag vill ha men som saknar tunnel.

Är den för tunn är det ju meningslöst med tunnel, eftersom det ändå inte blir någon frigång i praktiken.

Jag har en mattespadd, utan fluff på ovansidan (det går att välja bort och min häst hatar fluffet bakom sadeln). Jag upplever den inte som särskilt tjock alls.

/Lavinia

Liknande trådar

Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Görel
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur