Tunnel under Öresund - och sånt

Haken är ju att inget parti har en totalt iskall kylslagen rationell plan för miljöproblemen. Alla har en massa gosigt fluff och tjafs. Ingen kommer ju ens upp med förslaget att bara rätt och slätt följa den plan som är framtagen för att minska koldioxidutsläppen som verkar väldigt funktionell.

Det är ju det som gör att jag känner mig uppgiven. En sån plan måste till, men partierna driver inget sånt för det skulle aldrig få "folkets" röster (förrän det är uppenbart för alla och då för sent). Så jag misströstar.
 
Haken är ju att inget parti har en totalt iskall kylslagen rationell plan för miljöproblemen. Alla har en massa gosigt fluff och tjafs. Ingen kommer ju ens upp med förslaget att bara rätt och slätt följa den plan som är framtagen för att minska koldioxidutsläppen som verkar väldigt funktionell.
Nä det är väl tyvärr så. Är väl egentligen inget parti som har hand om alla aktuella frågor. Kanske kunde de sammarbeta bättre med med varandra men ser inte ut som det går så bra i nuläget. Undra hur det blir i framtiden. 🤔
 
Jag upplever att intresset för klimatet redan nått sin kulmen och är på väg ner. Tråkigt, men ganska förutsägbart.

Jag hoppas o tror att du har el.
"Bränderna runtom i Australien har fått alla att prata om klimatförändringar – förutom premiärminister Scott Morrison.

Landets fossila ekonomi pekas ut som en viktig anledning till regeringens motvilja att agera mot den globala uppvärmningen.

– Australiens regering har bagatelliserat klimatfrågans betydelse och jag tror att det kommer stå dem dyrt, säger Björn-Ola Linnér, professor i internationell klimatpolitik."
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/darfor-vill-australien-inte-lanka-branderna-till-klimatet/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp