Turridning-Lån av grejor

Sv: Turridning-Lån av grejor

Däremot har jag stött på en hel del människor som inte förstår vad oömma kläder efter väder samt gärna skor med klack betyder.

När jag jobbade med turridning utanför Borlänge så kom det en gång ett kompisgäng där de 4 tjejerna alla hade på sig minimala jeans-shorts samt remsandaler med 10 cm klack. :eek:

Nu uppfyllde väl tjejernas kläder den uppställda rekomendationen:D
  • minimala jeans-shorts var säkert helt rätt för väderleken och slitstarka. Att dom sedan är väldig obekväma att rida i är en annan femma
  • Remsandaler med 10 cm klack när ju onekligen skor med klack. Om dom funkar så bra i ett par stigbyglar är tämligen osäkert.;)
Felet med oömma kläder efter väder samt gärna skor med klack är att det är solklart för folk med hästvana men egentligen rätt intetsägande. Det var med andra ord inte fel på tjejerna utan på informationen som dom fick.

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
581
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 675
Övr. Hund Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en...
Svar
3
· Visningar
1 444
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 826
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31