Bukefalos 28 år!

Två döda i frontalkrock mellan hästtransport och personbil

En kvinna i 45-årsåldern och en man i 20-årsåldern har dött i en frontalkrock mellan en hästtransport och en personbil vid Vreta.
En kvinna i 20-årsåldern har förts till sjukhus med ambulanshelikopter.
Polisen rubricerar ärendet som grovt vållande till annans död.
 
Och jag värderar allas liv, hästen betyder förmodligen mycket för den som överlevde. Förstår inte varför det alltid ska verka som att det ena utesluter det andra. Alla liv är värda. Inte direkt så att en hästs liv slutar vara värt något när människor dör. Hemskt sett att se på dessa underbara varelser som betyder så otroligt mycket för ägarna. För personen som dogs skull och för den andra som överlevde så är jag otroligt glad att hästen överlevde.

Som tex den fruktansvärda olyckan i kanada där en tjej offrade sitt liv för att rädda sin sjunkande häst som pga det överlevde, den hästen betyder säkerligen fruktansvärt mycket för resten av familjen. Djur är lika mycket värda som människor om inte ofta mer.

Bara för att man är glad att hästen överlevde betyder inte att man inte tycker det är hemskt när någon annan dör, trist att hästar och djur har så lite värde i mångas ögon.
Tack - instämmer till 110%!!! 🙏
 
Usch, vilken kommentar.
Jag måste hålla med @mamman här. I en större olycka med häst (har varit på plats vid ett antal) kan jag säga att om en häst skadas allvarligt eller dör är det enormt tragiskt, jag har varit med om både dödsfall på häst och skador som leder till avlivning i samband med skadan.
Det går dock inte att jämföra med om en människa skadas allvarligt eller dör. Jag har sluppit vara med vid dödsolycka, men däremot allvarliga skador som påverkat personer permanent resten av livet.

Jag menar absolut inte att en hästs liv inte är något värt, bara att det inte riktigt går att jämföra med ett människoliv för mig.
 
Jag måste hålla med @mamman här. I en större olycka med häst (har varit på plats vid ett antal) kan jag säga att om en häst skadas allvarligt eller dör är det enormt tragiskt, jag har varit med om både dödsfall på häst och skador som leder till avlivning i samband med skadan.
Det går dock inte att jämföra med om en människa skadas allvarligt eller dör. Jag har sluppit vara med vid dödsolycka, men däremot allvarliga skador som påverkat personer permanent resten av livet.

Jag menar absolut inte att en hästs liv inte är något värt, bara att det inte riktigt går att jämföra med ett människoliv för mig.
Men ingen har från början jämfört. Den kommentar @mamman svarade på handlade om att det var skönt att hästen klarade sig. Och det måste man väl ändå hålla med om att det var? Jag blir ledsen när man ska hålla på och värdera liv. Att man tycker att det var skönt att hästen klarade sig betyder ju inte att man värderar människoliven lägre.
 
Men ingen har från början jämfört. Den kommentar @mamman svarade på handlade om att det var skönt att hästen klarade sig. Och det måste man väl ändå hålla med om att det var? Jag blir ledsen när man ska hålla på och värdera liv. Att man tycker att det var skönt att hästen klarade sig betyder ju inte att man värderar människoliven lägre.
Hade missat det. Självklart är det jättebra att hästen klarat sig oskadd!
 
Finns även film när R kör i närmare 200km/timmen på motorväg, håller ett fjuttigt tag i ratten, filmar med mobilen och körde om bilen i högerfilen. Han har tydligen också indraget körkort..

J*vla tanklösa idioter. Om det har varit kappkörning så hoppas jag killen i den andra bilen aldrig får sätta sig i en bil igen.
 
Han har startat en insamling för sin kompis begravning och ekonomisk hjälp till sin döda kompis föräldrar. Inte till brottsoffren.
Ingen hemma där.
Han har domar för vårdslöskörning och fortkörning tidigare.

Finner heller inga ord för det där. Om det var en olycka så är det en helt annan femma, men en olycka i den hastigheten på en sådan väg är ingen olycka. Det är idioti och vårdslöshet.
 
Enligt folk annat forum har den nu döde killen jagat efter en kompis efter ett tidigare bråk på kvällen. Dvs den andra verkar inte vara inblandad i olyckan mer än att ha blivit "jagad".

Så himla tråkigt att en oskyldig människa återigen fått sätta livet till för att en annan människa anser sig ha rätten att köra bil utan körkort och berusad. Fy fasiken för dessa människor 🤬
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En av de två personer som fördes till sjukhus efter dramat med lösspringande hästar i Stockholm under helgen har livshotande skador...
Svar
0
· Visningar
418
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En B-kortslastbil och en personbil frontalkrockade tidigt på lördagen vid Vreta i Håbo kommun. En kvinna i 45-årsåldern har avlidit och...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i 45-årsåldern och en man i 20-årsåldern har omkommit i en allvarlig trafikolycka i Uppland.
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna dog och en man skadades allvarligt i samband med en olycka på länsväg 924 mellan Hagfors och Bergsäng på tisdagseftermiddagen...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp