Två frågor..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Thera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 740

Thera

Trådstartare
Nu tänkte jag att jag en gång för alla ska få svar på vad två utrustningsdetaljer är för något. Har kollat på många travlopp och funderat...

Först, spärrgrimma, tror jag det heter, med ringar, vad har den för funktion?

Och sedan en grej som jag inte vet vad det heter, en gjord som går från ungefär där nummerlappen sitter :angel: ner emellan hästens bakben. Bland annat brukar Järvsöfaks ha en sån.

Jag har funderat på detta länge nu, så nu måste ni hjälpa mig! :D

Sv: Två frågor..

Spärrgrimman hindrar hästen från att gapa :eek: ,Ringarna fäster man bl.a huvudstången i om man behöver sådan :idea:
Det som går mellan benen är en suspensoar ;) ,är till för att hålla kulorna på plats på hingstarna :angel:

NinasApache skrev:
Det som går mellan benen är en suspensoar ;) ,är till för att hålla kulorna på plats på hingstarna :angel:

Haha, ok, tack, då slipper jag fundera mer. Jag trodde nästan det var något sånt eftersom jag kom på att jag bara sett det på hingstar. Smart!

finns ju även liknande som går mellan benen som är för att dom inte ska suga luft då är det som en propp därbak annars är det ett nät för kulorna (suspensoar) finns för ston med(suga luft)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 369
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok K ringde o väckte mig 8.35, vilket han har en viss vana att göra. Lite trist, då jag vid sju på morgnarna somnar allra som bäst efter 2...
Svar
4
· Visningar
580
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 466
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet