Två hästar gick genom isen vid Gräsö

Det är halt och så är det farligt. Tycker det låter otroligt dumt att riskera hästens liv för att rida på isen.
 
Här i sthlm är is halt iallafall.
Vart stod det om vildsvin?
Antog att dom var på isen när dom gick igenom isen
 
Läste flera artiklar men inget om vildsvin.
Antog att dom red på isen men tycker oavsett det är dumt att man rider på is.
 
Eftersom det inte stod om någon anledning antog jag att dom var där med sina hästar- det stod ingen annan anledning- så gjorde ett antagande.
 
Det måste ju handla om hästar som kommit ut ur hagen och stuckit? Speciellt om det står att de blivit skrämda av vildsvin. Var det hästar i lösdrift?
 
Men de reds aldrig så förstår inte varför du sitter här och hittar på och får det att låta som att det är ägarnas fel! Skärpning :mad:
Som jag skrev gjorde jag ett antagande. Och det är väl ägarnas ansvar oavsett? Det stod inte hur dom kom dit så för mig var det en självklarhet att dom var med sina hästar när dom är ute. Står inte vad hästarna gjorde ute så vet inte anledningen men oavsett så är det ägarnas ansvar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klockan 07.30 på tisdag morron larmades SOS om en häst som gått genom isen i Alavattnet. Räddningstjänsten har åkt till platsen.
Svar
1
· Visningar
418
Senast: _Elly_
·
  • Artikel
Hästnyheter Vid 07-tiden på onsdagsmorgonen larmades räddningstjänst till ett samhälle utanför Nybro med anledning av att en häst gått genom isen på...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax efter midnatt inkom larm om lågor i ett stall utanför Svalöv i Skåne. Två hästar var inne i stallet och räddades.
Svar
1
· Visningar
448
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst gick på måndagsförmiddagen genom isen på en sjö utanför Katrineholm. Trots ett räddningspådrag gick inte hästens liv att rädda.
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp