Bukefalos 28 år!

Två hästar i samma box!????

För det första : tror du att NÅGON kommer att lyssna på dig när du har den "tonen" på dina inlägg? För det andra : Det går utmärkt att ha två eller fler islandshästar i samma box, bara boxen (som IngelaH sa) har rätt mått. Jag antar att du inte har islandshästar för isåfall skulle du vetat att islandshästar oftast älskar att ha en "rumskompis".

Så ta reda på lite fakta innan du skriver saker som "så varför då köpa en till när du måste ha hästarna i samma box? tänk lite längre va.. " !! Bara för att folk inte gör som du med sina hästar behöver inte det betyda att de gör fel.

Till izza : lycka till med pållarna :)
 
säjer bara vad jag tycker sen får ni väl tolka det som ni vill :rofl:
 
Självklart ska man få säga som man vill men du säger det på et väldigt otrevligt sätt :mad:
 
Just nu står mina 3 hästar i 2 boxar bredvid varandra. Ena isisen delar box med shettisen och den andra isisen står i boxen bredvid. Och när jag släpper in de (går ofta lösa in) så ska den tredje herren alltid in till de andra 2, så nog trivs de bäst ihop mina pållar :rofl:
 
Det är ju synd att lilla mizzz perfect inte kan vara trevlig. Lilla mizzzz perfect kanske inte vet det men man blir inte speciellt omtyckt eller lyssnad på med den attityden. Lilla mizzz perfect kanske ska stänga av datorn och läsa på lite innan hon ger sig ut på nätet och skäller ut folk som en liten fjortis.
 
Vi har våra tre valacker i samma box dom få gångerna dom står inne om nätterna. Funkar jättebra! Och i ärlighetens namn så är nog våran box lite för liten för tre hästar men d går finfint ändå...
Lycka till med din nya häst!
 
Tack! :bow: Roligt att det funkar och att det finns så positiva människor!
 
Hejsan! Du har ställt frågan till IngelaH men jag svarar ändå ;) För två shettisar ska boxen vara 8 m2. Hoppas det passar! :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
677
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 324
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp