Två iPhone på samma burk..

Zizzy

Trådstartare
Kan någon ge mig en idiotsäker förklaring hur jag kan ha två Iphone men bara en dator?
Har vista, och en iPhone 4 och en 4s..

Jag vill ha separata nummer och appar på dem..

Snälla hjälp ett dumbass som inte lyckas läsa sig till det på nätet.. :o:bow:

Sv: Två iPhone på samma burk..

använd ett itunes/icloud konto till respektive telefon så har du separerat telefonerna åt totalt, låt då även kontakterna synkas via molnet så du aldrig behöver koppla in den i datorn för det.

däremot om du vill ha gemensamt ituneskonto på mobilerna (ex använda samma appar i båda telefonerna) så skapa två mappar i telefonboken på datorn/molnet och välj att enbart synka den ena mappen med respektive telefon.

skulle du av misstag råka koppla in båda telefonerna i samma dator så är det ingen fara, du kommer inte bli av med kontakter, bokmärken eller annat utan att själv godkänna det, för du kommer få frågan om du vill ersätta information eller slå ihop, väljer du avbryt synkas det inte alls.

Om du inte vill/har behov av att dela appar mellan telefonerna så är mitt tips att köra två itunes/icloud konton.

Sv: Två iPhone på samma burk..

Tack, men inte tillräckligt dumbass förklaring.
Det som fanns på 4 finns på S nu, men 4 ska vara jobbtelefon och ska inte få in samma info igen efter nollställning,men går verkligen inte när jag koplar in den till datorn, TROTS att de har olika namn. Fattar verkligen inte.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 239
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 389
Senast: Trott
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 089
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 272
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka