Två katter - fästingmedel

S

Sveipur

På sommar halvåret har vi kört några doser med fästingmedel i nacken på katten. Bra ställe, eftersom han inte kommer åt att slicka där själv. Sen ett år tillbaka har vi två katter och de sitter och tvättar varandra många gånger per dag och nu vågar vi inte "bespruta" dem längre. Den ena katten får flera fästingar om dagen och den andra får ännu fler. Hur gör ni som har flera katter under fästingsäsongen?
 
Sv: Två katter - fästingmedel

Jag har 3 kattor som får fästingmedel större delen av året då säsongen är så lång här i Skåne.

De som gillar att slicka varandra håller jag åtskilda åt ett par timmar, sen får de slicka bäst de vill. Inga fästingar får de och ingen katt har ens saliverat vilken är reaktionen om de slickar för mycket på nypåsatt fästingmedel.
 
Sv: Två katter - fästingmedel

Moniq skrev:
Jag har 3 kattor som får fästingmedel större delen av året då säsongen är så lång här i Skåne.

De som gillar att slicka varandra håller jag åtskilda åt ett par timmar, sen får de slicka bäst de vill. Inga fästingar får de och ingen katt har ens saliverat vilken är reaktionen om de slickar för mycket på nypåsatt fästingmedel.

Tack, då skall jag nog våga prova iallafall.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp