Två katter - fästingmedel

S

Sveipur

På sommar halvåret har vi kört några doser med fästingmedel i nacken på katten. Bra ställe, eftersom han inte kommer åt att slicka där själv. Sen ett år tillbaka har vi två katter och de sitter och tvättar varandra många gånger per dag och nu vågar vi inte "bespruta" dem längre. Den ena katten får flera fästingar om dagen och den andra får ännu fler. Hur gör ni som har flera katter under fästingsäsongen?

M

Moniq

Sv: Två katter - fästingmedel

Jag har 3 kattor som får fästingmedel större delen av året då säsongen är så lång här i Skåne.

De som gillar att slicka varandra håller jag åtskilda åt ett par timmar, sen får de slicka bäst de vill. Inga fästingar får de och ingen katt har ens saliverat vilken är reaktionen om de slickar för mycket på nypåsatt fästingmedel.

S

Sveipur

Sv: Två katter - fästingmedel

Moniq skrev:
Jag har 3 kattor som får fästingmedel större delen av året då säsongen är så lång här i Skåne.

De som gillar att slicka varandra håller jag åtskilda åt ett par timmar, sen får de slicka bäst de vill. Inga fästingar får de och ingen katt har ens saliverat vilken är reaktionen om de slickar för mycket på nypåsatt fästingmedel.

Tack, då skall jag nog våga prova iallafall.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
1 138
Övr. Katt Hej! Vår ena katt har tyvärr gått bort och tänker nu på den katt vi har kvar och hur vi kan göra det så bra som möjligt för honom och...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: KNUTEN
·
Hundhälsa Har insett att fästingarna är i allra högsta grad aktiva trots att det är höst nu... Vår 13 veckors valp har flera krypande på sig efter...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg