Två långa, men roliga dagar är slut.

Jag studsade up klk 7, för att hinna prata med katten och ta en kopp kaffe. A kom 7.40 och bäddade säng och tog på strumpor. Jag frågade om hen kunde komma ungefär fem över 8 o rulla ut mig till gatan, eftersom det är 5 trappsteg på framsidan och jag inte orkar veva mig runt ute... Och självklart fixade hon det. Jag behövde inte vänta många minuter.

Sammanfattning av gamla mandatperioden, då vi varit två nämnder kulturnämnd och fritidsnämnd och en inblick i vad som komma ska, en gemensam kultur- och fritidsnämnd. Det kändes som kulturnämnden genast tog över mikrofon, papper och styråra. Men jag hoppas att AR, H och de andra biter ihop och visar att det finns idrott och friluftsliv också.

Dagens lunch blev en kycklingsallad, det kändes lite mer mat än igår. Även om det skulle ha smakat gått med något varmt, då det är kaltl både ute och inne... :p

Tack vare en donation på 10.000 har Fritidsnämnden kunnat ge ut ett extrapris/stipendium, till årets manliga idtrottsledare och kvinnliga. För några veckor sedan prisades Stefan Angergård, KFUM Örebro Frisbee och idag prisades Linn Landqvist, Girlfighters (kvinnlig brottningsförening)

linn.jpg


Sedan fortsatte eftermddagen med nämndsammanträde, där ja blev nervösare och nervösare då det drog ut på tiden. Jag var oartig och smet förbi ordförande o nämndsekreterare och några politiker, mitt i blom-, kram- och tackutdelning till nämndsekreterare, förvaltningschef och verksamhetschefer... Men alternativet för färdtjänst hem från kulturkvarteret till Södermalmsallén idag, var 16.05, eller 17.55... Mötet var utmätt 13-16 och oftast är vi lite tidigare... Men så icke idag. Jag hade tur, när jag kom ner till entrén färdtjänstbilen hade inte hunnit åka. De kan ju vara 10 minuter tidiga och 20 minuter sena... Igår var de sena... idag var den tidig...
😛

Hemma och togs emot av gosnödig katt, Nu har vi varit på damrummet, i sovrummet, i köket och nu sitter vi i vardagsrummet. Hon har hoppat upp o ner i knäet i alla rum, gosat och spunnit... Två heldagar utan matte, hör inte till vanligheterna.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp