Två skärmar samtidigt?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Monna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 278
M

Monna

Hur kopplar jag ihop min skärm och min laptop så jag kan ha båda skärmarna fungerande samtidigt? alltså ex: photoshop på ena skärmen, mappar/internet/msn på andra??

Sv: Två skärmar samtidigt?

Hur kopplar jag ihop min skärm och min laptop så jag kan ha båda skärmarna fungerande samtidigt? alltså ex: photoshop på ena skärmen, mappar/internet/msn på andra??

Om du kör XP skulle du kunna prova att högerklicka på Skrivbordet och välja Egenskaper och sedan Inställningar. Där kan det finnas inställningar för att ha två skrivbord etc

Sv: Två skärmar samtidigt?

Om du har XP:
1. Koppla in externa skärmen
2. Gå in på Datorinställningar (heter det så?) -> Bildskärm. I fliken längst till höger väljer du upplösning m.m. för din skärm. Det finns en rullistmeny där du kan välja alternativet att ha flera skärmar. Bilden ovanför menyn visar då två rutor bredvid varandra som symboliserar de båda skärmarna. Klicka på den högra och kryssa i där det står något i stil med "utöka skrivbordet till denna skärm". Efter du klickat på verkställ borde båda skärmarna vara igång. Om du tycker skärmarna hamnar i fel ordning kan du byta plats på dem genom att dra den ena rutan över (och förbi) den andra rutan och sedan släppa.

Jag sitter på mac nu så jag kan inte kolla exakt vad menyalternativen heter, men du borde kunna hitta rätt ändå.

Liknande trådar

IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: fejko
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
753
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
688
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 129
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V