Rit/grafikplatta

Voeux

Trådstartare
Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på samma plats hela dagarna, sen hinner jag inte umgås med min man. Samtidigt tycker jag att det är mysigt att få sitta och skapa lite i stället för att alltid kolla på serier, så nu funderar jag på att köpa mig någon form av platta. På så vis kan jag vara portabel, samt krypa ner i soffan tillsammans med maken om kvällarna även om vi inte tittar på samma skärm. Men vad ska man köpa egentligen? Tänker att någon här kanske har lite koll, så jag listar lite kriterier nedan.

- Måste vara en enhet som man kan sitta med i knät, alltså inte ritplatta + skärm eller dylikt.
- Måste kunna hålla Adobe Creative Cloud (arbetar mest i Illustrator, Photoshop och Lightroom)
- Måste ha en bra skärm, har märkt att de bilder jag redigerar på min dataskärm just nu ser annorlunda ut på andra skärmar vilket är sjukt störigt
- Gärna ganska nybörjarvänlig

Vi behöver sannolikt köpa en iPad av andra skäl inom kort. Är iPad + Apple Pen en god idé? I så fall skulle det vara skönt att slippa behöva göra fler dyra inköp. Samtidigt, om det inte fungerar så bra, så är en separat ritplatta också en bra idé. Kan ju vara skönt att slippa kladd från barnen som tittat på Greta Gris på sin ritenhet :D Men det finns ju bra barnskydd till plattor också.

Har Buke någon erfaremhet?
 
Jag vet att många av grafikerna på jobbet ritar på iPad pro på fritiden. Men det funkar säkert bra med en vanlig iPad också.
 
Apple Pencil finns massor av på tradera. Köpte en förra veckan för 500kr. Var bara noga med att kolla ifall vilken generation som går ihop med vilken iPad bara😁
 

Liknande trådar

C
  • Låst
Övr. Barn Jag har läst å läst å läst..;) Blir mer och mer övertygad om att min längtan till barn "redan nu" vid snart 21-års ålder är...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: Cizzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp