Tvätta hästen!

W

Wobbler

Vad har ni för saker när ni ska tvätta er häst :confused:

Typ svamp, svettskrapa o.s.v :smirk:
 
Gummistövlar, svamp, schampo, skrapa och massor med vatten :bump:
 
Tja? Hästshampo (Ekol brukar ja köra med), svamp och/eller borste, vattenslang, vattenspilta, svettskrapa.
Efteråt svettäcke, handduk, pälsglans.
 
En häst, en hink med vatten, en svamp, en vattenslang och shampo. Jag använde Hexocil senaste gången. Det är verkligen superbra! Hästen glänste verkligen och luktade gott lång tid efter! De andra hästarna kom fram och luktade på honom när jag släppte ut honom i hagen igen :) . Hans tjocka man (islänning), som ofta är svår att reda ut, var jättaglansig och man kunde dra fingarna genom utan att borsta genom den. Superbra!
 
Såpa - då luktar de så gott sedan! Såpan är dessutom väldigt skonsam mot huden (återfuktande) och irriterar inte om det skulle finnas några rester kvar efter sköljningen.

Dessutom använder jag antingen en speciell "tvättborste" som jag köpt från Hööks, eller en rotborste i plast. Tycker att det är MYCKET lättare att få pälsen ren på djupet med borste än med svamp.
 
En häst! Och grimma-grimskaft såklart :) Och sen ett dickmedelsbalsam från Palmoville (?) Pappa köper det i tyskland och hästarna blir rena lena och fina :) Ingen klåda heller så det är billigt och bra. Till vita tecken har jag en diskborste.. Vatten från slang då detta är bättre att få väck "shampot" med :) Och som "svamp" har vi en liten massageborte för hundar med ca 3-4 mm knoppar.. Ett täcke om det inte är varmt och en gårdsplan att vara på...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag har fått en mattespad av grannen, som jag tänkte tvätta innan användning. Men det är helt omöjligt att få upp dragkedjan...
Svar
4
· Visningar
562
Senast: Valle
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
563
Senast: MayGrace
·
Utrustning Igår tog jag fram hästarnas stalltäcken. De har förvarats i en Ullaredstrunk i ett kallförråd. Tyvärr var de fulla med vitt mögel...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: EZMK
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
439
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Hat
  • Hyra ut rum i lgh?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp