Bukefalos 28 år!

Tvättmaskin installera

Empalie

Trådstartare
Vi ska bygga nytt stall till våren (murat) och jag funderar på att sätta in en sådan där grovtvättmaskin, skulle verkligen underlätta och slippa förstöra den inomhus. Men vad behövs för att ha en i stallet, vad ska man tänka på, hur mycket kringarbete är det och vad kostar det, lönar det sig. Komme ha tre hästar....men skulle ju verkligen underlätta...
 
Sv: Tvättmaskin installera

Vi ska bygga nytt stall till våren (murat) och jag funderar på att sätta in en sådan där grovtvättmaskin, skulle verkligen underlätta och slippa förstöra den inomhus. Men vad behövs för att ha en i stallet, vad ska man tänka på, hur mycket kringarbete är det och vad kostar det, lönar det sig. Komme ha tre hästar....men skulle ju verkligen underlätta...
Brandskyddsisolera det rum som du ska ha tvättmaskinen i. Brandskyddet ska hålla för brand i minst 60 minuter. Sedan är en golvbrunn ett måste förstås.
 
Sv: Tvättmaskin installera

Jag tänkte oxå ha en tvättmaskin i stallet men vi valde att ställa den i tvättstugan i huset istället, kan lika gärna bära dem 20m.
Och så har jag bättre tork möjligheter inne.
 
Sv: Tvättmaskin installera

Det du behöver är gjuten platta där maskinen ska stå, 4 expanderbultar att fästa maskinen med (måste vara expander annars hoppar den iväg), avlopp, vatten och ström. Det är bra att leda ett rör ifrån maskinen till avloppet så det inte rinner vatten under den.
En 7kg's maskin räcker gott och väl. En begagnad helrenoverad wascator maskin kostar mellan 5-8000:- +moms (nypris är över 25000:-)

Både min far och bror säljer sådana så jag blir sponsrad:D

/LL
 
Sv: Tvättmaskin installera

Vi köpte stall för 3 år sedan, med tvättmaskin på toaletten. Ej brandskyddat.
Då försäkringsbolaget gick igenom stallet, nämndes ingenting.
 
Sv: Tvättmaskin installera

Är det´krav på att den måste stå brandskyddat?
Nej, men det är väl lämpligt att skydda hästarna mot föremål som kan orsaka bränder, eller? Om du skulle ha ett förprövningspliktigt stall så skulle det kravet finnas.

Ta inte detta personligt, men jag kan faktiskt inte förstå att det ska vara så svårt att sätta upp dubbel gipsvägg istället för enkel för att skydda sina hästar. Varför ligga på minimum i säkerheten hela tiden?
 
Sv: Tvättmaskin installera

Nja det var bara en fundering eftersom jag sett tvättmaskiner i stallar, jag har själv ingen och kommer heller inte att skaffa...;)
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
593
Senast: Dorinda
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 279
Senast: mars
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 385
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp