Tvättmaskinsljud

Tack! :up:
Typisk fredagmorgon; "Hur låter egentligen en tvättmaskin?" avd. saker en hör hela tiden men inte lyssnar på.
 
Om maskinen tjuter och trumman går trögt så har lagren skurit. Men helt ljudlöst går dom aldrig
/mvh
Tvättmaskins reparatörens dotter
Tack. Jag tror min egen maskin inte mår så bra isf... Det låter en del nu, och jag kan inte komma ihåg hur det lät från början. :p Surt att felanmäla till HV bara, det tog rätt många veckor att få ordning på den förra för 4 år sen.

Eller - om det är lagren, är det en jättestor reparation då?
 
Tack. Jag tror min egen maskin inte mår så bra isf... Det låter en del nu, och jag kan inte komma ihåg hur det lät från början. :p Surt att felanmäla till HV bara, det tog rätt många veckor att få ordning på den förra för 4 år sen.

Eller - om det är lagren, är det en jättestor reparation då?
Man får byta motor. Vi gjorde det nyss på vår egen tvättmaskin. (Maken gjorde det efter instruktion ifrån svärfar😁👍🏼)
Vi har dock tvättmaskin som brukar finnas i hyreshus, alltså en wascator av lite rejälare stuk.
 
Man får byta motor. Vi gjorde det nyss på vår egen tvättmaskin. (Maken gjorde det efter instruktion ifrån svärfar😁👍🏼)
Vi har dock tvättmaskin som brukar finnas i hyreshus, alltså en wascator av lite rejälare stuk.
Åh hualigen - jag kommer inte att peta på något personligen, det får det komma någon kunnig i ämnet att göra.
Jag har en söt liten Electrolux (EW2F3047R3) i badrummet. Fyra år på nacken, och det vore surt att redan få byta den. :)
Hoppas de kan laga den hellre. Tack för info!
 
Åh hualigen - jag kommer inte att peta på något personligen, det får det komma någon kunnig i ämnet att göra.
Jag har en söt liten Electrolux (EW2F3047R3) i badrummet. Fyra år på nacken, och det vore surt att redan få byta den. :)
Hoppas de kan laga den hellre. Tack för info!
Det är inte garanti på den?
 
Ja annars får den skylla sig själv. Är det hv som äger så är det ju bara att anmäla.
Med viss resvation på "bara". :p
Anmälandet är snart gjort, men verkställandet mer långdraget. Därför jag trålar lite här och kollar läget innan jag kavlar upp ärmarna och tas med HVs svarslatens.
 

Liknande trådar

Mat Nu när jag satt i godan ro så blev jag lite sugen på glass så här på fredagskvällen:nailbiting:. Glassarna bara snurrade runt i huvudet...
Svar
18
· Visningar
549
Senast: AI62
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Tomas Pettersson vann först två lopp på V64. I sista loppet skadade sig kusken Micael Melander allvarligt i en olycka. Då fångade Tomas...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag har gjort kombinationsrutor i ett excelark. Det är flera rader och jag vill kunna filtrera få innehållet i kombinationsrutan. Alltså...
Svar
3
· Visningar
278
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp