Excelhjälp

lizzie

Trådstartare
Jag har gjort kombinationsrutor i ett excelark. Det är flera rader och jag vill kunna filtrera få innehållet i kombinationsrutan. Alltså filtrera på rubrikraden och välja ut ett alternativ av det som finns i kombinationsrutan.

Hur gör jag för att fixa detta. Som det ser ut nu är cellen tom.

/Lizzie
 
Jag har gjort kombinationsrutor i ett excelark. Det är flera rader och jag vill kunna filtrera få innehållet i kombinationsrutan. Alltså filtrera på rubrikraden och välja ut ett alternativ av det som finns i kombinationsrutan.

Hur gör jag för att fixa detta. Som det ser ut nu är cellen tom.

/Lizzie
Vet inte exakt vad du vill göra. Men antar att du har markerat alla dina rutor och har gjort infoga tabell, med rubriker.

(då kan man sedan gå in i rubriken, få nedfällt alternativ och markera de data man vill ska fram)
 
Vet inte exakt vad du vill göra. Men antar att du har markerat alla dina rutor och har gjort infoga tabell, med rubriker.

(då kan man sedan gå in i rubriken, få nedfällt alternativ och markera de data man vill ska fram)

Nej. Jag har gjort en vanligt tabell med en rubrikrad i Excel (ska hålla ordning på olika projekt) Rubrikraden har jag satt filtrering på. Under rubriken "projektfas" har jag infogat en kombinationsruta där det finns ett antal projektfaser att välja på. Anledningen är att det ska bli samma stavning och ingen hittar på sina egna stavningar/förkortningar. Jag vill sedan kunna filtrera på rubriken "projektfas" och välja ut alla som är under "genomförande". Men när jag nu ska filtrera så finns det bara tomma celler.

Alltså är innehållet i kombinationsrutan inte kopplat till själva cellen.

/Lizzie
 
Nej. Jag har gjort en vanligt tabell med en rubrikrad i Excel (ska hålla ordning på olika projekt) Rubrikraden har jag satt filtrering på. Under rubriken "projektfas" har jag infogat en kombinationsruta där det finns ett antal projektfaser att välja på. Anledningen är att det ska bli samma stavning och ingen hittar på sina egna stavningar/förkortningar. Jag vill sedan kunna filtrera på rubriken "projektfas" och välja ut alla som är under "genomförande". Men när jag nu ska filtrera så finns det bara tomma celler.

Alltså är innehållet i kombinationsrutan inte kopplat till själva cellen.

/Lizzie
Sorry, ingen aning. Du har gjort de bitar jag hade kunnat göra och gått förbi :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: gulan
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
338
Senast: Magnum
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 904
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 140
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp