Tvätt av diverse utrustning.

Sv: Tvätt av diverse utrustning.

Jag tejpar inga spännen, men knäpper dem. Än har ingen tvättmaskin dött.

Plastspännen behöver du inte tejpa. Man tejpar för att skydda trumman, som kan skadas av spännena, ffa under centrifugering. Plastspännen är ingen som helst risk för trumman.

Jag och mina tvätt-funderingar :angel::D
Det här med fårskinn etc., hur tvättar man det bäst? Vågar man tvätta det i maskin? Har alltid tvättat mina förhand med speciellt fårskinns-schampoo, men visst hade det underlättat om det gick att tvätta i maskin :p

Jag och mina tvätt-funderingar :angel::D
Det här med fårskinn etc., hur tvättar man det bäst? Vågar man tvätta det i maskin? Har alltid tvättat mina förhand med speciellt fårskinns-schampoo, men visst hade det underlättat om det gick att tvätta i maskin :p

Jag har "ulltvättprogram" på min maskin, vilket jag använder när jag tvättar fårskinn. Använder skinntvättmedel dock.

/Lizzie

Jag har "ulltvättprogram" på min maskin, vilket jag använder när jag tvättar fårskinn. Använder skinntvättmedel dock.

/Lizzie

Jag får nog gå ner och kika på maskinen, möjligt det finns på vår maskin också? Tack!

Jag har både ullprogram och 30 graders fintvätt på min maskin och har tvättat fårskinnspaddar i båda. Använder dock ALLTID speciellt tvättmedel för just ull. Har inte vågat prova något annat.
Någon annan som testat att tvätta i något billigare, "vanligare" tvättmedel?

Jag har kört ull i 40 graders vanligt program med vanligt tvättmedel utan problem. Tycker dock det blir snäppet bättre med ulltvättmedel.

Jag samlade ihop alla spännerna och knäppte dem i varandra, sen så band jag fast dem och till sist så band jag en gammal långärmad tröja tunt knäpperna för att de inte ska slå i maskinen, sänkte oxå centrifugen.

Får se om det funkar, tvätten e i maskinen nu och än så länge har det inte hörts att spännerna slått i.

Textil åker i maskinen i 40 grader.

Borstar, antingen såpa elelr salt i lite ljummet vatten. Låt ligga en stund..

Läder används såklart läderprodukter till.

Jag brukar köra ner täcken och schabrak i ett gammalt påslakan, då förstörs inte maskinen av spännena samt att maskinen slipper bli en gigantisk hårboll..

Liknande trådar

Utrustning Jag brukar lämna in på en kemtvätt som tvättar hästtäcken osv men det är trist att köra iväg, vänta, hämta osv.. Hade ju helst haft egen...
Svar
15
· Visningar
3 893
Senast: Aquakatt
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 057
P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 142
Senast: Graendal
·
Utrustning Hur och hur ofta tvättar ni er utrustning. Som schabrak, sadelgjordar, benskydd, lindor, grimmor, täcken osv? I maskin för hand...
Svar
17
· Visningar
2 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka