Tvätta en isabell..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Graendal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 049
G

Graendal

.. med skimmelschampo, hur blir det, tror ni? :p

Han är ljus isabell, eller egentligen trefärgad isabellskäck. Så han är vit och ljusgul, med några små ljusbruna fält också. Funkar det?

Sv: Tvätta en isabell..

Jag brukar använda skimmelshampo i svansen på mina fjordhästar. Det brukar bli väldigt vitt och fint. :)

Använder skimmelschampo till ben, svans och pannlugg på min fjorda så det borde ju funka på en isabell också :)

Jag tvättade min isabell med skimmelshampo ett tag och det funkade utmärkt ! Hon blev kliniskt ren och manen och svansen fick en underbar gräddfärgad nyans :love:

Har faktiskt slutat med sånt shampo nu och övergått till GRÖNSÅPA :p Jag tycker att det håller samma standard, fast det är ju mycket billigare och dessutom väldigt mildt !

köp ett tyskt lite dyrare kvalitéts schampoo som funkar på alla hästar..undvik det i man+svans bara

Varför skulle det inte funka??

Jag lovar, fläckarna försvinner inte, det är inte klorin du tvättar med ;)
Jag har till och med tvättat en mörkbrun häst en gång med skimmelschampoo... han förblev mörkbrun :p

Hahaha, jag har så dålig humor :D

Varför just tyskt? :p
Jag tänkte prova Fieblings schampo nu när det snart är dags att vårstäda hästarna igen. Mest för att det var så fin flaska haha. Tänkte du på Veredus eller något sånt, eller?

Tänkte att det kunde göra pälsen gråaktig eller liknande. En isabell är ju gul, vilket är raka motsatsen till blågrå, så det skulle ju kunna bli tokigt, tänkte jag.
En mörkbrun häst har ju mer färg i sig själv, en ljusare syns sånt lättare på.

Får jag sabba tråden med en färgfråga?
Borde inte en "trefärgad" isabellskäck snarare vara en gulbrun-skäck? :confused:
Kan vi inte få se en bild? :d

Hm. Jag och min kompis tvättade hennes isabell med skimmelschampo.. Och han fick en massa vita hår :crazy:
Fast jag vet inte om det var fel på schampot eller hästen :angel:
Andra verkar ju inte haft samma problem..

Min isabell tvättar jag med grönsåpa på kroppen.
Och oslagbart i man och svans är YES :banana::banana::bow::bow:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 922
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 086
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka