Tvätta Höökstäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sveipur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 989
S

Sveipur

Efter att ha varit trogen Boetttäckes-användare i många år har jag nu ett eksemtäcke från Hööks. Är faktiskt riktigt nöjd än så länge. Hållbarheten vet jag ju inget om. Däremot har jag märkt en stor fördel med detta. Håren fastnar inte i täcket! Jätteskönt eftersom det sitter på i värsta fällningsperioden.

Nu råkade jag se en tvättrådslapp där det stod handtvätt. Tvättar ni det verkligen för hand? Det finns ju inte en chans att det går att få rent utan maskintvätt. Boett har vi alltid tvättat i maskin.

Sv: Tvätta Höökstäcke

Jag skulle ha tvättat täcket i 30 grader. Kan du kanske lägga täcket i någonting (gammalt påslakan kanske?), så att det inte går sönder. Höökstäcket är ju rätt "håligt"...

(Jag har också täcket, men har inte tvättat det ännu)

Jag har haft hööks eksemtäcke (brunt)
Jag tvättade det i maskin på mild tvätt, gick hur bra som helst.

40 grader! Jag har haft flera täcken från H, de har då inte tagit stryk av tvättmaskin.

Förlåt, nu lånar jag tråden lite.
Ni som har H**ks bruna eksemtäcke, tycker inte ni att det är trångt i halsen? Jag har problem att trä täcket över huvudet och ändå är hästen väldigt snäll och står stilla. Hur gör ni?
Vad är det för ett snabbspänne som sitter vid manken på insidan av täcket?
Har tänkt att sprätta upp halstuben och sätta dit kardborrband så att det blir lättare att sätta på täcket.
Hur har ni gjort?

för min del så är det inga problem med trånghet, men jag har strl 135 och min häst är ganska liten men lång....jag har tänkt på att förlänga halsen däremot nerifrån manken...undrar också vad det är för spänne på insidan...

har tvättat i 40 grader och det har gått hur bra somhelst....

Vad bra, då är det väl bara att tvätta på och se hur länge det håller ;) .

Liknande trådar

Utrustning Jag är så trött på min smutsiga utrustning för tillfället och vill rengöra allt in i minsta detalj. Men egentligen, vad kan... 2
Svar
29
· Visningar
2 932
Senast: Vica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår