Tvätta ikeapåsar

Zanuzzi

Trådstartare
Har ingen aning om var jag ska lägga den här tråden, så jag lägger den här och hoppas att det blir någorlunda rätt.

Kan man maskintvätta hö-/ikea-påsar? Om ja, i hur många grader?

Tacksam för svar :)

Sv: Tvätta ikeapåsar

Jag tvättade min i 40 grader efter stallkissen hade använt den som toalett..:crazy:
Men det gick bra i alla fall!

Finns det inte en liten lapp på påsen där det står? Jag har för mig det :) Borde funka att tvätta i 40 grader.

Med tanke pa att de kostar en hel 5 krona, skulle jag inte odsla tid pa att tvatta dem. Nar jag aker till ikea koper jag alltid ett 10tal att ha pa lager.. ihopfallda tar de nastan ingen plats alls..

Går jättebra i normaltvätt 40 grader. Ta bara lite tvättmedel dock, det blir lätt för mycket och rester kvar. Jag vränger mina ut och in innan.

Och - visst kan man köpa nya, de kostar ju inget. Men de är gjorda av plast och finns egentligen ingen anledning att slösa på miljön genom att köpa nya bara för de är nästan gratis, när man så lätt kan tvätta dem.

Liknande trådar

Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
542
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 453
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
1 040
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka