Tvätta reflexer?

Tweety1985A

Trådstartare
Hur gör ni när ni tvättar reflexer? Maskin lr för hand???? :crazy:
Mina reflexer skulle behöva rengöras nu, men vet inte om jag vågar lägga dem i maskinen... Hur gör ni? Om ni tvättar i maskin, isf vad? Benreflexer, tränsreflexer, brösta etc? :confused:

Sv: Tvätta reflexer?

Jag har alltid tvättat mina i maskin..
De funkar bra :)

Jag sättter ihop eventuellla spännen eller kardborreknäppningar, lägger reflexerna i en tvättpåse och kör dem sedan i 40 grader. De blir finfina. :D

Jag gör likadant med transportskydd, senskydd, damasker å liknande som inte är av läder. Betten diskar jag först för hand, sedan kör jag dem i diskmaskinen.

//C

åh, dedär med diskmaskin har aldrig jag kommit på..De ska jag testa ;)

mina benreflexer och svansreflexen spolar jag av under kranen i stallet. på vintern tar jag hem dem och spolar i badkaret om dom blir skitiga. bröstan och västen handtvättar jag oftast i handfatet, eventuellt med y3-tvättmedel. byxor, jackor med mera med fastsydda reflexer åker i tvättmaskinen, blir reflexerna för slitna sprättar jag bara bort dem och syr dit nya. reflexgrimman gör jag rent för hand om jag behöver. känner dock folk som kör det mesta i maskin, det verkar också gå bra. åtminstone boetts reflexer tål det. på hjälmen har jag reflexklistermärken, dem är det bara att torka av med en blöt trasa om det behövs (plasthjälm så den tål det) :banana:

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 414
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 325
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka