Tvätta Schabrak? Handtvätt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Katrine_Elliot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 5 792
K

Katrine_Elliot

Hejsan!
Har fått hem en ljusblå schabrak som jag skulle vilja tvätta, Men på vilka grader? Handtvätt eller tvättmaskin?

Behöver all hjälp jag kan få!

Tack! /Katrine

Sv: Tvätta Schabrak? Handtvätt?

Jag kör alla mina i 40 grader i maskin och hänger att torka - har funkat kalas!

Kör alla schabrak på 40 grader! De ljusa, typ vita och så dränker jag i vanish för attt få bort fläckar, men har även tvättat dem i 60 grader utan att de krymt nämnvärt. Lycka till att få rent ett schabrak med handtvätt:angel:

Handtvättar alla mina schabrak, ngn gång tvättar stallägaren dem i maskinen.
Men alla mina blir rena och fina.

jag föredrar hällre tvättmaskin på 40grader. För om man tävttar handtvätt så går inte hästhåret bort :)

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
379
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 453
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
1 040
Senast: Mia_R
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så... 2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka