Tvätta täcket?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 129
Sv: Tvätta täcket?

Jag har 2 HorseWare Rhino täcken. Det ena köptes nytt 1998 och det andra 2000. Båda är tvättade varje år efter vintern och båda håller tätt i ur och skur. Det första är med andra ord tvättat ca 6 gånger och vi har haft impregnering på utsidan efteråt. Aldrig läckt alls. Tvättar dem i grovtvättmaskin med Ocean tvättmedel som finns på Granngården.
Lika hela och fina idag som när de köptes nästan! :bow: HorseWare!

Knapplån. Har inga Horseware, men väl en massa andra andastäcken. Jag kör i tvättmaskin, med vanligt tvättmedel och (ibland) vanligt sköljmedel.

ALDRIG behövt impregnera om ett täcke, inte ens efter femton års tvätt en gång i månaden under säsongen. Dropptorka/lufttorka eller torkskåp, dock lite rädd för torkskåp när det gäller andastäcken etc eftersom jag är osäker på om andasmaterialet 'tål' det. Tumlar aldrig (har ingen tumlare)

Så tvättar u i specialtvättmedel så är du antagligen helgarderad =)

Huu ja med såna hagar är det inte konstigt täckena blir skitiga.... :cool:

Jag brukar borsta av utetäckena så gott det går, blir rätt rena på så sätt. Men mina täcken blir aldrig så skitiga som ditt va på bilden iofs men klart man tvättar dem nån gång per år!
Jag brukar lämna in mina utetäcken på Henrikssons, så impregnerar dom täckena oxå. O så vet dom ju vad för tvättmedel o sånt man ska använda. Inte farligt dyrt, typ 150 kr per täcke.

Om din garanti på 3 års vattentäthet ska gälla bör du tvätta med Rambotvätten... Men högtryckstvätta gärna först då maskinerna oftast är för små för de tjockaste hwtäckena. JAg har haft mitt i ca 4 år och är fortfarande som nytt....
Bästa täcket jag har... Tvätta gärna inidan under tryck också för att se till att inget ligger där och gror hela sommaren...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Emma-pemma
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 634
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 346
Senast: Johanna1988
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka