Tvätta tyglar

Tires

Trådstartare
Jag har ett par vävribbtyglar med gummitrådsinlägg som skulle behöva rengöras en del. Hur gör jag detta bäst? De får ju inte bli hala om de skulle bli blöta eller så.

Sv: Tvätta tyglar

Jag har tvättat (i tvättpåse) med Y3 enl instruktionerna på påsen - handtvätt. Har inte märkt ngn neg påverkan på läderdetaljerna (smörjer dem förstås efter tvätt). Men många skulle nog säga att man ska använda lädertvätt.

Jaa, det kanske vore något! :idea: Man behöver ju inte doppa ner hela tygeln heller utan det räcker ju egentligen bara med den vävribbade delen.

Jag brukar köra dem i tvättmaskinen. De blir som nya efteråt, alltså lite stela. Men också rena och fina. 40 grader tvätt på ett vanligt program funkar för mig.

Jag torkar av med en svamp med vatten och lite tvål efter varje ridtur :)
Tyglarna är alltid rena och fina!

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
772
Senast: lytesout95
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 394
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 106
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka