Tvätten blir inte ursköljd

Skulle flytande vara bättre vid eksem? Aldrig hört! Jag har själv känslig hud och eksem och har kört på Skonas pulver i flera år, helt symptomfri!

Nu blir jag ju tveksam för jag kan inte komma på var jag läst det och kunde inte hitta med en snabbgoogling heller. Men det skulle vara nåt om att pulvertvättmedel kunde ligga kvar som ett damm i kläderna och inte vara bra för astma eller känslig hud.
Men det kanske inte stämmer!
 
Nu blir jag ju tveksam för jag kan inte komma på var jag läst det och kunde inte hitta med en snabbgoogling heller. Men det skulle vara nåt om att pulvertvättmedel kunde ligga kvar som ett damm i kläderna och inte vara bra för astma eller känslig hud.
Men det kanske inte stämmer!
Tycker det låter som ett försäljningsargument?
 
Tycker det låter som ett försäljningsargument?

För vadå? Typ alla märken som gör tvättmedel har ju både pulver och flytande. De har väl olika egenskaper helt enkelt och används till olika saker? Tex att pulver är allra bäst för vit tvätt och tuffare mot riktigt smutsig tvätt.
 
Vem rekommenderar det?

Via rekommenderar sitt flytande tvättmedel till barnkläder, har sett andra märken göra det också, brukar stå på tvättmedlet också om det är lämpligt för baby/barnkläder. Så det är väl tvättmedelsföretagen själva.
 

Liknande trådar

Hemmet Alltså jag blir inte klok på detta. Varje gång jag kör 40 tvätt så luktar kläderna unket. Ja, jag kör tvättmaskinens rengöringsprogram...
2
Svar
38
· Visningar
6 032
Senast: Riru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp